Мобилният мамограф представлява рентгенов апарат за мамографски изследвания, монтиран в специално пригоден товарен камион. Мобилният мамографски кабинет разполага и със собствена проявителна лаборатория. Стойността на уникалното за България съоръжение е 145 000 лева. Средствата за закупуването му са събрани в продължение на две години чрез кампанията на Ейвън срещу рака на гърдата “От любов към живота”, изцяло благодарение на Клиентите и Представителите на Ейвън. Набирането на средствата се осъществява чрез продажбата на специално създадени продукти – златни и сребърни брошки във формата на панделка – символът на борбата срещу рака на гърдата, златни и сребърни химикалки с панделка и плюшено Мече Теди. Закупувайки един от тези продукти, всеки българин става част от кампанията и дарява 2.00 лева за мобилния мамограф. Кампанията “От любов към живота” на “Ейвън Козметикс България” стартира през септември 2002 година. Това е световна инициатива на американската козметична компания, която се провежда в повече от 55 държави по целия свят.
Мобилният мамограф ще се стопанисва и управлява от специално създадена структура към НСБАЛО – “Национален онкологичен медицински център”. Съгласно договора за дарение мобилния мамограф “ще се използва единствено за извършване на прегледи на жени в рискова възраст в отдалечени от медицинската помощ райони на страната, имащи затруднен достъп до профилактични прегледи”.
“Закупуването на пътуващ мамограф беше голямата цел на кампанията “От любов към живота” и наша мечта. Ние сме изключително щастливи, че днес тя е вече реалност”, заяви Борис Шестопалов – управляващ директор на “Ейвън Козметикс България” и допълни: “Надяваме се благодарение на тази модерна апаратура, която може да достигне и до най-отдалечените кътчета на страната, да бъдат спасени човешки животи. Още веднъж изказвам дълбока благодарност на всички наши Клиенти и Представители, които подкрепиха кампанията “От любов към живота”, защото закупуването на тази уникална за България апаратура стана възможно единствено благодарение на тях”, заяви г-н Шестопалов. “Кампанията “От любов към живота” няма да спре до тук. Тя е дългосрочна и включва и редица инициативи за повишаване на здравната култура на българските жени за превенция на рака на гърдата”, обясни директорът на Ейвън.
През септември тази година Ейвън проведе за трети пореден път широка образователна кампания за превенция на рака на гърдата. Би Ти Ви, Българската национална телевизия и телевизия “Евроком” излъчиха благотворително образователния клип на кампанията с призив: “Направете си профилактичен преглед за рак на гърдата”. Стотици хиляди образователни листовки “Наръчник за здравето на гърдата” бяха разпространени от представителите на Ейвън и от лични лекари, благодарение на партньорството с Националното сдружение на общо практикуващите лекари в България. Ейвън и кампанията “От любов към живота” си партнират с Министерството на здравеопазването, Международния женски клуб и Националното сдружение на жените с онкологични заболявания.