Бизнесът става още по-успешен с емпатия

25.03.2012г. / 18 37ч.
Ивет Лолова
Бизнесът става още по-успешен с емпатия

Има място за емпатия в бизнеса, нещо повече – практиката показва, че едни от най-проспериращите компании включват положителните и отрицателните емоции в работата си. Това беше темата на първия ден от семинара „Пространство за общуване“ на Comunication Academy с ръководител Емилия Илиева-Крайнова. Събитието се състоя на 24 и 25 март в Червената къща в София.

„Бизнес хората влизат във формални взаимоотношения, но преди да бъдем професионалисти, ние сме хора, т. е. човешки същества. Емоцията е най-бързият начин да се свържем един с друг“ – каза във встъпителните си думи Емилия.

„Нашите емоции са спойката ни с другите човешки същества. За да се впишем успешно в работата на машината, трябва да признаем правото на емоции на колегите, шефа, партньорите си. Не бива да избягваме конфликтите и недоразуменията в бизнеса, защото няма да сме продуктивни. Вниманието ни ще бъде ангажирано през цялото време с тяхното потискане. Добре е да се сближим с проблема и да го разрешим. За начало можем да се опитаме да разберем какво мотивира трудните комуникации.“ – допълни още тя.

Един от основните моменти в емпатията е да си поставяме граници, да съпреживяваме до там, където е здравословно за самите нас. В противен случай ще загубим връзка със себе си.

Трудно е да разберем гледната точка на другия, без да сме длъжни да се съобразяваме с него, но когато успеем, бизнес-отношенията ни ще станат още по-успешни.

„Общоизвестен факт е, че положителните или отрицателните емоции, които се потискат и не се изразяват, могат да доведат до сериозни здравословни проблеми. Все повече лекари твърдят, че тайната на нашето здраве се крие в самите нас и ние сами можем да си помогнем да сме здрави. затова е изключително важно човек да познава собствените си емоции, т. е. да е емоционално грамотен и да знае как да ги изразява по здравословен начин, т. е. да е емоционално интелигентен.

Познаването на емоциите и потребностите ще ни помогне да сме по-успешни в ролята си на мениджъри, ще можем по-лесно да вдъхновяваме екипа си и да постигаме общите цели. Ако сме част от екип и трябва да комуникираме с колегите и шефовете си, нашите идеи, виждания и позиция, разбирането на нуждите на другите и нашите собствени ще ни помогне да намерим най-правилния и успешен подход за общуване.“ – допълни Емилия.

Освен теоретичната част във формата на презентации, семинарът предложи и полезни практични игри и конкретни казуси.

Прочетете още:

Коментирай