Грешки в бизнес общуването провалят сделки
Деловото общуване има своите непоколебими правила. Грешките в бизнес етикета водят до намалени резултати, а понякога направо до провалени сделки. Ето какво не бива да правим.
1. Убеждавайте, отстоявайте позиции
Убеждението се основава на влиянието върху събеседника с факти, доказателства и логически изводи. Не е приемливо да се опитате да въздействате с помощта на внушението, авторитета, вярата в собствената ви безгрешност и желанието да подчините другите на принципа „Правете като мен!“.
2. Признавайте грешките си
Бъдете готови да признаете грешките си. Репутацията ви няма да пострада от това. Не винаги вашето мнение и решение е правилното в дадена ситуация. Дайте шанс и на другите да знаят и могат.
3. Нито рано, нито късно
За делова среща бъдете точни – пристигайте на уреченото място нито много рано, нито закъснявайте. И в двата случая обърквате графика на бизнес-партньора ви.
4. Пазете фирмените тайни
Не информирайте бизнес-партньора си за резултати, процеси, планове, идеи на вашата компания, освен ако предварително не сте обсъдили това с колегите и началниците си. Не говорете повече от необходимото по предварително обмислената тема.
5. Умерена усмивка
Доброжелателността в деловото общуване е необходима, но не стигайте до фамилиарничене. Запазете уважителния и официалния тон. Усмихвайте се, но не прекалено. Доказано е, че хората се съгласяват със събеседници, които са приветливи.
6. Бизнесът не обича мръсни обувки
Немарливият външен вид проваля впечатлението за вас, дори да сте първенец в работата си. Бримка на блузата, висяща подплата, недобре изгладена рокля – външността е от огромно значение как ще ви възприемат в деловото общуване. Внимавайте с прекомерното гримиране.
7. Имейли с правописни грешки
Успешното делово общуване често започва с имейли. Макар електронното писмо да не показва почерка на подателя, то издава много за образоваността и интелигентността на автора му. Научете се да пишете делово, кратко, стегнато, ясно, спазвайки правописните и пунктоационни правила на съответния език – това е залог за успешно бизнес сътрудничество.
Снимка: Reuters
Прочетете още: