Снимка: Sxc.hu
В заглавието ви казах всичко от гледна точка на потребителите. Спокойно може да спрете да четете нататък и да започнете да обръщате повече внимание на клиентите си.
Така или иначе оттук нататък ще се опитам да ви убедя в това, че е важно да се отнасяте мило и любезно с вашите клиенти, за да продължат да бъдат лоялни и да продължат да се възползват от услугите ви и да дават парите си на вас, а не на конкуренцията.
Не откривам топлата вода, нали? И въпреки това дребният бизнес постоянно забравя това уж малко незначително звено – потребителя. А всъщност от него му зависи препитанието.
Защо трябва да се наемат продавачки на ниска заплата, които да са вечно недоволни, намусени и нещастни и да предават негативната си енергия и на клиентите и съответно въпросните клиенти да се откажат да пазаруват?
Сещам се за едно-единствено обяснение – всички продавачки са намусени и начумерени и работят без желание т. е. навсякъде наемат продавачки и други работници в сферата на услугите на ниски заплати и лоши условия на труд.
Но какво ще стане, ако пък една е доволна от работата си и обслужва и консултира толкова добре, с толкова мило и любезно отношение, че на клиентите да им е удоволствие да оставят някой лев именно там? А няма ли да е прекрасно да са повече такива? А няма ли да е прекрасно това да е човек от вашия бизнес? И ако давате по-висока заплата на въпросните ви служители, те да са ви благодарни и да ви докарат много повече потребители и оборотът да се завърти, колелото на промяната да поеме в положителна посока за бизнеса?
Не вярвам да няма разлика, т. е. и да се усмихват, и да не се усмихват да докарват един и същ оборот. А знаете в обслужването усмивката не е достатъчна, важно е и качеството му.
Снимка: Sxc.hu
Да не говорим как е положението в услугите – козметични, фризьорски и други, където просто ей така без предупреждение ти отменят часа и те оставят да си изгубиш времето, отивайки до там и разочаровайки се, че са те пратили за зелен хайвер. Дали следващият път няма да предпочетеш съседите, които ти знаят мобилния телефон, ако нещо им се наложи, поне те предупреждават и любезно ти предлагат друг ден, друг час, та може и да ти предложат извинението си с някаква отстъпка. Така ти като клиент не се чувстваш прецакан, а уважаван. С една дума чувстваш се важен и се чувстваш човек.
Дребният бизнес трябва да се научи, че потребителите не са само ходещи дрънкащи левчета, които трябва да прекараме да си дадат парите именно на нас, а това са хора, които искат да се почувстват такива.