Пред повече от 5000 души, в препълнената до без дъх зала 1 на НДК, впечатляващ спектакъл изнесе френската дива Патрисия Каас. Посрещнахме звездата за втори път в София, след гастрола на виртуозното й „Кабаре“ през 2009 г. Този път световното турне на Каас е посветено на друга емблема на френската музика, а именно незабравимата Едит Пиаф.
За спектакъла си „Каас пее Пиаф“, Патрисия е изслушала над 400 песни от репертоара на „Врабчето“ и е подбрала 20 от тях, които според нея са сред шедьоврите й. Някои от песните в програмата наистина не са сред най-известните на Пиаф, както самата Патрисия призна пред българската публика, но пък заслужават да се изпълняват и да бъдат запомнени.
В началото...
Официалното начало на спектакъла бе дадено малко след 20 часа от френския посланик у нас Филип Отие, който представи накратко Патрисия пред хилядната публика. Нещо, което със сигурност не бе необходимо да прави, защото всеки един човек в залата знаеше без никакво съмнение на какъв спектакъл ще стане свидетел. И веднага след думите на посланика, сцената потъна в тъмнина, за да излезе тя – магията на Франция, омайващата с глас, танц и красота, прелестната Патрисия.
За два часа тя ни пренесе през шеметния живот на Пиаф чрез великолепните й песни. От надеждите на младото момиче, едва започнало кариерата си през търсенията на артиста, без да подмине и големите любови на Пиаф, разтърсили из основи живота й. Най-голям белег в живота й несъмнено остава мъжът с главно М, световният шампион по бокс Марсел Сердан, който умира в самолетна катастрофа на върха на славата си и безумно влюбен във „Врабчето“ с ангелски глас. Каас пресъздаде с финес и невероятна сетивност душевността на Едит – несигурна, желаеща, търсеща и винаги очакваща... любовта. „Тя много обичаше мъжете“, промълви Каас, след едно от великолепните си изпълнения. Партньор на Патрисия на сцената бе френският виртуозен танцьор Кевин Мишел, който буквално зашемети публиката с изпълненията си.
Снимка: Булфото
Един от най-въздействащите моменти в спектакъла бе песента на Пиаф „Милорд“ в прекрасния аранжимент на Абел Корнижеовски, който е аранжор на всички песни в програмата. Докато Каас пее, на огромна мултимедийна стена зад гърба й вървят кадри на задушевен разговор на Патрисия и Ален Делон, преминаващ в огнен флирт с очи. Ален е близък приятел на Пиаф в последните дни от живота й, много по-късно влиза и в живота на Каас. Той е мечта и идол на милиони жени по света, и макар прехвърлил 70-те, Делон остава емблема за мъжът, който разпалва женската душа и я изгаря до бездънност и полуда. В очите му се чете блясъка на лудия от любов, невъзможна любов... След изпълнението си Каас не пропусна да благодари и спомене участието на Ален в спектакъла й, което бе аплодирано от публиката.
Песните, които изпълни Каас бяха над 20, като не бяха пропуснати и емблематичните за Пиаф „La vie en rose", "Padam, padam“ ... В края на спектакъла, усетила бездънната емоция и красота на музиката на Пиаф, но в изпълнение на наистина една от най-талантливите и магични изпълнителки в света, публиката аплодира Каас, изправена на крака. В този миг, Каас помоли всички да се поклонят на Пиаф, „Врабчето“, което събуди света с гласа си и го накара да се влюби завинаги в нея. Така, както ние се влюбихме в Патрисия. Самата тя споделя в интервюта, че има много общо със съдбата на Пиаф, като и двете са преминали през много страдания и драматични любовни истории.
Преди окончателно да се спуснат завесите, Патрисия излезе за задължителния бис – „Не съжалявам за нищо". Изправени на крака, повече от 5000 души аплодираха бурно Каас, благодарейки й за невероятната възможност да присъстват на този впечатляващ спектакъл на музиката, красотата и любовта...