Българката си вдига самочувствието с кулинария

В топ 5 на любимите готвени ястия за българина са пиле с ориз, пиле с картофи, мусака и шопска салата и харчим под 10 лв. за ястие в кухнята

13.01.2014г. / 12 40ч.
Мария Дуковска
Българката си вдига самочувствието с кулинария

Скорошно проучване за хранителните навици на българите показва, че готвенето започва да играе все по-голяма роля в живота на българката. Проучването обхваща 1000 потребители и е разработено от IPSOS България*.

Според данните за 92% от дамите готвенето е от изключителна важност, тъй като им помага да се чувстват ценни и признати от своето семейство. Българката вярва, че е важно да готви за близките си (94%) и се чувства удовлетворена, когато го прави (93%).

Средната цена, която харчим за приготвянето на предпочитаните ястия обикновено не надвишава 10 лв., с които готвим предимно ястия с месо (30%) и салати (17%), едно от най-често приготвяните ястия е пиле с картофи на фурна – (3 пъти месечно) В топ 5 на любимите ни гозби се нареждат традиционните ястия пиле с ориз, пиле с картофи, мусака и шопска салата.

Любимото ни пиле с картофи ни струва средно 8,1 лв., пилето с ориз – 7,7 лв., а за продуктите, необходими за приготвянето на мусака, плащаме 7,4 лв.

Освен емоционалните ползи, които носи, готвенето допринася и за по-голям контрол над бюджета на домакинството – сами избираме продуктите, контролираме тяхното качество и количество и не на последно място избираме каква цена да платим. Именно тези ползи са причината респондентките да твърдят, че готвенето за семейството им е важно за тях (94%), и е култура (87%). Проучването е направено по поръчка на популярната марка кулинарни продукти в България – MAGGI.

Свързани статии

Ежедневното готвене невинаги е лесно и забавно, особено във времена като днешните, когато стресът и забързаният начин на живот заемат основно място в ежедневието на съвременния човек. От друга страна динамичната икономическа обстановка оказва силно влияние върху потребителското поведение, като хората стават все по-чувствителни към цената. Потребителите търсят достъпни продукти, които обаче да отговарят на все по-високите им изисквания за качество и да им носят добавена стойност. Лансирането на обновената гама продукти е част от цялостната концепция на Нестле да предоставя на потребителите достъпни и полезни хранителни продукти, като насърчава балансираното хранене и активния начин на живот.

*изследването е проведено сред жени на възраст 25-45 години (големи и средни градове), които живеят в домакинства с 3+ членове и готвят 3 пъти в седмицата или по-често.

Коментирай
2 rate up comment 0 rate down comment
?:) ( преди 10 години )
А жените над 45 не готвят ли, или тяхното самочувствие е безнадеждно съсипано, каквото и да правят?:) ,,Вдигаме си самочувствието,, защото без да готвим сме непотребни за семейството си, така ли?:) А може би готвим, защото си ОБИЧАМЕ семейството и искаме най-доброто за него?:)КОЙ ВИ ДИКТУВА ДА ПИШЕТЕ ОБИДНИ СТАТИИ ЗА БЪЛГАРКИТЕ,А?:) И КОЛКО ВИ ПЛАЩА?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар