Оказва се, че всъщност има голяма разлика между истинското италианско еспресо (еспресото е измислено в Италия) и това, което ни представят за такова. Именно за това Lavazza от 20 години развива и поддържа мрежа от обучителни центрове, в които учи бармани, дистрибутори, журналисти, готвачи и др. как се прави истинско хубаво кафе.
От 5 декември и в София вече има Lavazza трейнинг център. Той е 30-я поред в света и се намира в парк-хотел Витоша, реализиран от Lavazza и Софсток.
При откриването на центъра Марчело Арканджели – директор на трейнинг центровете на Lavazza – разкри какво прави едно кафе истинско италианско еспресо:
Хубавото еспресо е в основата и на хубавото капучино. Но и в приготвянето на капучиното има тънкости, които не всички кафеджии знаят или спазват. Основният проблем е млякото – то трябва да се разбие с въздушната струя от машината така, че пяната да се получи гладка и гъста – като сметана. "Плътна, хубава, лъскава, секси пяна", както я описа Тони Ботърил – международен трейнинг мениджър на Lavazza.
Lavazza постоянно разширява асортимента си с нови рецепти за приготвяне на кафе – кафени коктейли, espesso (твърдото кафе, което не се пие, а се яде при това дори с "габровска лъжица" – лъжица с дупка), Passion-me (кафе и сок от passion fruit), кафеен хайвер, бисквитена чашка и др.
С откриването на трейнинг центъра Lavazza направи българска премиера и на най-новия си продукт – "тандем". В специална чаша разделена на две се сипва еспресо в едната част и Spuma – специална кафеена твърда пяна с различни вкусове.