10 закона за успешна корпоративна репутация

Експертът Любомир Аламанов гостува в предаването "Десет"

05.02.2016г. / 10 08ч.
Аз жената
Любомир Аламанов. Снимка: Bulgaria ON AIR

Любомир Аламанов. Снимка: Bulgaria ON AIR

Любомир Аламанов гостува на Ирина Белчева в студиото на предаването „Десет“ по телевизия Bulgaria ON AIR, за да разкаже как се гради успешен бизнес имидж. Любомир е специалист в сферата на рекламата и пиара и е създател на комуникационна агенция.

Ето какви са неговите 10 закона за успешна корпоративна репутация:

1. Изграждайте и поддържайте корпоративна идентичност - винаги се започва с разкриването на идентичност, нещото, по което ви разпознават, след като сте станали разпознаваеми и започват да ви свързват с други качества. Тук идва ред на корпоративния имидж.

2. Корпоративен имидж  - всяка фирма трябва да има консистентни с годините послания и усилия, за да прави последователни стъпки, които не се различават, защото изграждането на подобна репутация не е състояние, а постоянен процес.

3. Визия и мисия на компанията – те начертават пътя на компанията – къде иска да отиде и защо, не знаеш ли къде отиваш, няма начин да стигнеш някъде. 

4. Стратегия и официална политика – стратегията е основният начин, по който компанията отива към своята цел и постига своята визия. Добре във всяка компания да знае и спазва това правило. Официалната политика не е само за големите компании, постепенно всички отиват в тази посока. 

5. Поддържане на корпоративна култура – нужно е мениджърът да бъде част от екипа, да не остава отгоре над всички и при грешка от страна на компанията, тя да се извини задължително. Без честност и откровеност не може да съществува висока репутация. Дали ще е човек, фирма, министър, правителство – всички са малки единици от обществото и всеки трябва да има доблестта да се извини.

6. Корпоративни комуникации – за добра комуникация е нужна добра комбинация от предварително подготвени идеи и процедури и конкретно вглеждане в настоящето. Не е добре нито да се следват само процедури от миналото, нито да се реагира на момента, без да се спазва общото разбиране.

7. Корпоративна социална отговорност – често самите фирми не искат да пускат пресинформация  за това колко добрини са сторили, а това трябва да се адмирира, но тук най-важната дума е устойчивост. 

8. Поддържане на устойчивост на кампаниите  -  продължителното, ангажирано отношение показва, че компанията наистина иска да го направи.

9. Еmployer branding – Въпросът вече не е какво аз мога да направя за компанията, а какво тя за мен, eдин от най-ценните ресурси за фирмата е нейният служител, ако тя не го брани, няма шанс да наема нови хора и да се развива. 

10. Изграждането на репутация е процес, а не състояние – доверие трябва да се трупа, защото в случай на криза и малка репутация най-малкият проблем отвява компанията.

Източник: www.bgonair.bg

Коментирай