Ако надникнем в дълбините на зоопсихологията, ще видим паяка, който преди съвкуплението поднася на своята избраница муха.
Колкото по-голяма е мухата, толкова по-големи са шансовете на паяка да остане жив. Психолозите от Академия на подаръка в Русия извеждат от този пример първите две най-древни функции на подаръка:
– подаръци се правят, за да не те изядат;
– на избраницата (избраника) се поднасят подаръци, които намекват за бъдещи сексуални взаимоотношения.
За изминалите милиони години “паяшките” функции на подаръка на практика не са се променили.
Налагало ли ви се е да се сдобрявате с някого с помощта на подарък?
А да намеквате за желана интимна връзка?
Сигурно повечето читатели ще отговорят и на двата въпроса утвърдително.
Изкуството да продаваш подаръци
Проблемът За Фетишизма
(Фройд и Бердяев)
Проблемът за фетишизма е проблем на пола, докато проблемът за преодоляването на пола е главната цел, заложена у човека в стремежа му към цялостност, т.е. към положително съединяване на мъжкото и женското начало – андрогина. Именно затова фетишизмът не трябва да се разглежда като болест, която се нуждае от лечение, а като проблем на личността, който тя трябва да преодолее. “Любовта се учи” – казва Достоевски...
И ОЩЕ:
Защо се правят подаръци? Изкуството да продаваш подаръци.
Ерих Фром и изкуството да се обича.
Дзен – да забравиш за себе си.
Благоденствието – религията на съвременния човек.
Паруреза – тайната фобия.