Снимка: istock
В забързаното ежедневие често разчитаме на модерните технологии и социалните мрежи. Те са нашата удобна връзка с близки, колеги, приятели, познати. Чрез профилите си в социалните мрежи и това какво споделяме в тях, ние представяме себе си пред останалите. В добра или лоша светлина или пък загадъчни, профилната ни снимка също е част от това наше представяне във виртуалния свят.
Вероятно сте чували поговорката „Една снимка струва колкото хиляда думи.“ И тя не е никак случайна, особено според учени от Университета на Пенсилвания, които разкриват, че профилната ни снимка във Facebook може да покаже много за характера ни.
В изследването са били характеризирани повече от 60 000 души. Изследователите решили да се съсредоточат върху профилните снимки, защото те показват какво впечатление искаме да оставим у хората. Ако мислите, че лесно можете да ги заблудите за личността ви – грешите!
„Въпреки че социалните мрежи позволяват на потребителите да оформят виртуалната си личност, доказателствата сочат, че поведението в социалните мрежи разкрива истинския характер на хората“, твърдят изследователите и добавят, че техните алгоритми са успели да характеризират потребителите в 65% от времето, което е доста добър резултат.
Според проучването се разпознават 5 основни типа личности в социалната мрежа:
Съвестни
Съвестността е личностната черта, свързана с подреденост, планирано поведение и самодисциплина. Съвестните хора обикновено избират колоритни, естествени и ярки изображения, на които са усмихнати, приветливи и като цяло изглеждат щастливи.
Екстровертност
Екстровертността е отличителна черта, свързана с външния свят. Екстровертите често избират цветен профил, който съдържа множество млади хора, обикновено неносещи очила (което се свързва с интровертите). Техните профилни снимки често са селфита, демонстрират добро настроение, приключенски дух.
Приемливи
Приемливостта се характеризира със социална хармония и сътрудничество. Хората, които носят тази личностна черта избират за профилни снимки меки, претрупани, по-малко естетически приятни образи, отколкото останалите, въпреки че показват положителни емоции, като например радост.
Не биха се занимавали да поправят снимките си с програми за колажиране, да добавят ефекти и да правят себе си по-привлекателни.
Невротици
Невротизмът се свързва с преживяването на отрицателни емоции и емоционална нестабилност и по този начин невротичните хора обикновено показват прости, черно-бели изображения с отрицателни емоции.
Изразите на лицето често не са отворени и включват очила, въпреки че невротиците често избират профилни изображения без видими лица. Когато на профилната снимка са те, често липсва усмивка и повече личи липсата на самочувствие и ниската самооценка.
Отворени
Отвореността е разделена на два вида – интелект и отвореност към преживяванията. Отворените хора имат склонност да избират привлекателни, макар и по-малко цветни изображения, с повишен контраст, острота, насищане и по-малко размазване. Освен това са склонни да показват по-широк спектър от емоции в своите профилни снимки.
А сега, след като открихте на кой профил отговаря вашата профилна снимка, мислите ли, че тя е привлекателна за останалите?