11 неща, които колегите ви тайно искат да ви кажат

Офис правила, които всеки трябва да спазва

25.09.2017г. / 09 45ч.
Илияна Николова
Снимка: istock

Снимка: istock

Да се работи с хора не е лесно. Много съвременни професии изискват работата да се случва в офис. Както знаем – според златното човешко правило „много хора, събрани на едно място, трудно се погаждат.“

Ето защо в офиса винаги могат да възникнат пререкания не само от професионален, но и от личен характер. Някои хора просто не знаят как да се държат в корпоративна среда.

Мръсни номера в работата – как да се предпазите

Ако чувате някои определени думи изречения, отправени от колегите ви към вас, то определено значи те имат проблем с поведението ви.

Кои са нещата, които колегите ви тайничко искат да знаете, но не смеят да ви го кажат директно?

1. Ако при всяко общуване с колега получавате предложение за ментов бонбон, то вероятно колегите се опитват да ви намекнат деликатно, че имате лош дъх.

2. Не прекалявайте с парфюма. Силните миризми дразнят околните. Посланията им са объркващи, а тълкуванията от страна на колегите – крайно негативни.

3. Работата в офис изисква подобаващо облекло. Ако чувате разни подмятания относно новия ви анцуг, с който идвате на работа, то е защото колегите ви смятат, че сте облечени неподобаващо, въпреки ширещата се тенденция към ежедневно спортуване.

4. Ако взимаш назаем лаптоп, таблет, служебен телефон, химикалка и дори тефтер – връщай го. Няма по-омразно нещо от това да се възползвате от пособията на колегите си и те го забелязват.

5. Следвайте златното правило за храната в хладилника – ако не сте оставяли там кутия с храна, значи не е ваша и не можете да я изядете просто така.

6. Не крадете идеите на колегите си. Когато ви попитат за мнение относно проект, давайте го чистосърдечно, но не използвайте идеята като своя. Ще си спечелите много врагове.

Какви сте в очите на колегите си?

7. Не забравяйте за кафето. Когато си сипвате чаша кафе не оставяйте каната празна за останалите колеги, а пуснете ново кафе. Прекаленият демонстративен егоизъм не се толерира в офиса.

8. Хигиеничните навици в тоалетната не са някаква абстракция. Колегите ви биха желали да ги спазвате. О, и още нещо – спреят ароматизатор не е просто декорация на тоалетната.

9. Не пипайте бюрата на колегите си, докато не са в офиса. Това е едно от най-дразнещите и неприятни неща.

10. Не си присвоявайте чужди заслуги. Това поведение е типично за токсичните колеги. Някой от колегите ви е получил похвала за успешния си проект, а вие бързате да подчертаете пред шефа, че успехът се дължи на вас? Грешна стратегия, която ще ви донесе негативи. Правете това само и единствено в случаите, в които наистина помощта ви е била демонстративно пренебрегната.

11. Научете се да слушате другите. Това подсказва на колегите ви, че се интересувате от прогреса си, както и този на фирмата, а най-вече напредъка ви като екип.

Коментирай
2 rate up comment 0 rate down comment
))) ( преди 7 години )
Не пипайте бюрата на колегите си докато ги няма, освен ако шефа не иска нещо спешно от там.Когато голега предложи да помиришете парфюма му и настоява да си пръснете, за да гопробвате и Вие, е защото миришете на пот.Още глупави съвети - аз предлагам хората да се изразяват директно, защото други може и да не им разберат намеците)))))))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар