Как успешно да рекламирате себе си и работата си

„Покажи своето творчество“ – Остин Клиън

07.03.2018г. / 06 50ч.
Аз жената
Корица: издателство AMG Publishing

Корица: издателство AMG Publishing

Авторът на бестселъра „Кради като артист“ доразвива идеята за споделяне на творчеството между хората. Ако „Кради като артист“ е книга за присвояване на влияние от другите, „Покажи своето творчество“ е за влиянието, което оказвате, като позволявате да крадат от вас.

В типичния си забавен стил, изпълнен с креативност, Остин Клиън ще ви научи как да промотирате успешно себе си и работата си, дори да мразите саморекламата. Авторът събира идеите си в десет принципа, които ще ви покажат как да бъдете смели и да мислите за работата си като за безкраен процес по начин, привличащ съмишленици:

1. Не е нужно да си гений
2. Мисли за процеса, не за резултата
3. Споделяй нещо малко всеки ден
4. Отвори стаята си със съкровища
5. Разказвай добри истории
6. Учи другите на онова, което знаеш
7. Не се превръщай в човешки спам
8. Научи се да поемаш удари
9. Продавай се
10. Спри се на едно място

Признания за книгата:

Goodreads Choice Awards – Най-добра бизнес книга за 2014 г.

Brain Pickings – Най-добра книга за изкуство, дизайн и фотография за 2014 г.

New York Times – в топ 100 на най-продаваните образователни книги за 2014 г.

„Покажи своето творчество“ е вечна книга. Читателите могат да се връщат към нея през целия си живот и все още да намират полезни идеи и съвети. – Library Journal

Някои хора са родени да се саморекламират. За други е трудно да го правят. В тази креативна книга Клиън предлага на читателите ефективни стратегии да споделят творчеството си без да излизат от зоната си на комфорт. – Publishers Weekly

В някои отношения книгата е огледален образ на дебюта на Клиън: вместо да ви насърчава да откраднете от други хора, тя ви показва как да направите своето творчество достойно за открадване. – LibraryReads

В тази мотивираща книга, пълна с интелигентни подходи, идеи и цитати, Клиън ни учи как да се ориентираме в творческата работа в наши дни... Заслужено е бестселър. – The Bookseller

Мъдро, но и забавно ръководство за творческата страна във всеки един от нас. Largehearted Boy

Задължително четиво за всеки, замесен в творчески процес. – LibraryReads

За автора

Остин Клиън е писател, който рисува. Той е автор на бестселъра „Кради като артист“ и на поетичната колекция „Вестникарски изрезки“. Често говори за креативността в дигиталната епоха на събития на SXSW, TEDx, The Economist и други, а за работата му можете да прочетете в New York Times, The Wall Street Journal или да чуете по NPR и PBS. Живее в Остин, щата Тексас и онлайн на austinkleon.com.

Откъс

Когато имам честта да говоря пред читатели, най-честият въпрос, който ми задават, е за саморекламата. „Как да покажа нещата си? Как да бъда забелязан? Как да намеря своята аудитория? Как го правите?“
Мразя да говоря за саморекламата. Комикът Стив Мартин е известен с това, че отклонява такива въпроси със следния съвет: „Бъдете толкова добри, че да не могат да ви игнорират“. „Ако просто се фокусирате върху това да бъдете наистина добри – казва Мартин, – хората сами ще идват при вас.“ Напълно съм съгласен: всъщност не вие намирате публика за работата си, публиката ви намира. Но не е достатъчно да бъдете добри.
За да ви открият, трябва да сте откриваеми. Според мен съществува лесен начин да изложите работите си и да ги направите откриваеми, докато се концентрирате върху това да станете наистина добри.
Почти всички хора, от които се интересувам и от които се опитвам да открадна нещо, независимо от професията им, са си изградили навик за споделяне.
Тези хора не си шушукат по партита, твърде заети са за това. Обикалят студиата, лабораториите или кабинетите си, но вместо да пазят работата си в пълна тайна и да се отнасят към нея като към скрито съкровище, те я показват в интернет и периодично публикуват части от произведенията, идеите и нещата, които учат. Вместо да си губят времето в търсене на контакти, те се възползват от възможностите на мрежата. Като споделят щедро идеите и знанията си, често привличат публика, от която могат да се възползват, когато им потрябва – за приятелство, обратна връзка или покровителство.
Исках да създам нещо като ръководство за начинаещи за този тип дейност и ето какво се получи: книга за хора, които мразят самата идея за самопромотиране. Една алтернатива, ако щете, на самопромотирането. Ще се опитам да ви науча как да мислите за работата си като за безкраен процес по начин, който привлича хора, които може да се заинтересуват от нея. Ще ви покажа и как да се справяте с плюсовете и минусите от това да показвате себе си и работата си на света. Ако „Кради като артист“ е книга за присвояване на влияние от другите, тази книга е за влиянието, което оказвате, като позволявате да крадат от вас.
Представете си, че следващият ви шеф не трябва да чете представянето ви, защото вече е чел блога ви. Представете си, че сте ученик и че първата ви презентация е за проект, който сте публикували онлайн. Представете си, че губите работата си, но разполагате с голям кръг от хора, които са запознати с това, което правите, и са готови да ви помогнат да си намерите нова. Представете си, че превръщате страничен проект или хобито си в професия, защото имате последователи, които ви подкрепят.
Или си представете нещо по-просто и също толкова удовлетворяващо: да отделяте по-голямата част от времето, енергията и вниманието си в практикуване на занаят, в учене на търговия или управление на бизнес, което ви дава възможността да привлечете хора, споделящи интересите ви.
Всичко, което трябва да направите, е да представите творчеството си.
Съществуват много вредни митове за креативността, но един от най-опасните е този за „самотния гений“: личност със свръхчовешки талант се появява от нищото в определени моменти от историята, необременен от влияние и ситуации, в директна връзка с Бог или с музите.
Когато дойде вдъхновението, го удря като светкавица, в главата му светва крушка и той прекарва остатъка от дните си, като се труди в ателието си, оформя идеята си в завършен шедьовър, който представя пред света под звуците на фанфари. Ако вярвате в мита за самотния гений, творчеството е антисоциален акт, осъществяван само от единици велики гении – основно мъртъвци като Моцарт, Айнщайн или Пикасо. Останалите от нас трябва да стоят настрана и да благоговеят пред постиженията им.
Има по-здравословен начин да мислите за творчеството, който музикантът Брайън Ино нарича „сцений“. В този модел великите идеи често се раждат от група творчески личности – 9 артисти, куратори, мислители, теоретици и други влиятелни личности, които създават „екосистема от таланти“. Ако се вгледате в миналото, ще видите, че много от тези, които смятаме за самотни гении, всъщност са били част от „група хора, които са се подкрепяли един друг, наблюдавали са работата си, копирали са един от друг, крали са идеи и са допринасяли със свои“. Сценият не отнема от постиженията на тези велики хора, просто потвърждава, че добрата работа не се появява във вакуум и че в някакъв смисъл креативността винаги е сътрудничество, резултат от свързването на умовете.
Това, което харесвам в идеята за сцения, е, че отваря пространство в историята на творчеството за нас, останалите: хората, които не се смятаме за гении. Да бъдеш важната част от сцений не е непременно свързано с това колко умен или талантлив си, а с това как допринасяш – идеите, които споделяш, качеството на връзките, които правиш, и разговорите, които водиш. Ако забравим за гения и мислим повече за това как да подхранваме и да допринасяме за сцения, можем да приспособим своите и очакванията на обществата, в които искаме да ни приемат. И да спрем да питаме какво могат да направят другите за нас и да започнем да се питаме какво можем ние да направим за тях.
Живеем във времена, в които е по-лесно от всякога да се присъединиш към сцений. По същество интернет е множество, свързани помежду си сцении, неограничени от физическата география.
Блогове, социални медии, имейл групи, платформи за дискусии, форуми – всички те са едно и също: виртуални сцении, където хората могат да повисят, да поговорят за нещата, които ги интересуват. Без помпозност, без икономи, без ограничения за влизане.
Няма нужда да бъдете богати, няма нужда да бъдете известни и няма нужда да имате лъскава биография или диплома от скъпо учебно заведение. Онлайн всички – артистът и кураторът, майсторът и чиракът, експертът и аматьорът – имат възможността да допринесат с нещо.

На книжния пазар от 2 март 2018 г.
Обем: 224 стр.
Превод от английски: Бистра Георгиева
ISBN: 978-954-9696-95-0
Издателство: AMG Publishing
Корична цена: 12,95 лв.

Коментирай