Cif стартира национална инициатива под мотото „Почисти и разкраси с Cif“ със специално събитие, представящо пилотния проект на кампанията. Вдъхновена от идеята да поддържаме красотата около нас, фокусът този път освен върху почистването, е и върху разкрасяването на градската среда.
Желанието на бранда е да внесе естетика и промяна не само в градската среда, но и в съзнанието на хората. За да постигне това, кампанията цели да насочи вниманието на обществото към занемарените пространства в българските градове. Тъжната истина е, че градската ни среда се състои от безброй изоставени и порутени места. Те някога са били част от градската култура, а сега са потънали в мръсотия и грозота. Мисията на кампанията е да разкраси и трансформира, да създава и пази във времето.
В рамките на инициативата ще бъдат почистени и трансформирани 3 локации в различни точки на страната, избрани чрез директно гласуване на онлайн платформата https://cifcleans.bg/.
Сайтът дава възможност на всеки желаещ да качи снимка на място в България, което иска да бъде почистено и трансформирано в градски шедьовър от творческия екип на бранда, както и да гласува за вече предложените такива места. Всеки, качил снимка или гласувал, се включва в томболата за седмични награди (уикенд за двама до красиво място в България, раница или комплект продукти Cif). Периодът за гласуване е от 12 март до 23 април 2018 г., включително. В края на кампанията официално ще бъдат обявени 3 места, избрани чрез гласуване, които ще бъдат трансформирани така, че да се превърнат в оживени, притегателни зони от градската среда.
Премиерата на пилотния проект „Малко градско кино“ от кампанията беше при алпинеума в Княжеска градина, в подлеза на бул. „Васил Левски“ и ул. „Генерал Гурко“ (срещу Спортната палата) в София. Събитието събра на едно място представители на водещи печатни и електронни медии и граждани. Присъстващите имаха възможността да бъдат сред първите, дали гласа си за избирането на 3 градски места в България, които Cif да превърне в градски шедьоври. Това стана чрез гласуване с таблети на сайта на кампанията cifcleans.bg. За запомнящата се атмосфера допринесоха изпълнението на брейкденс групата „X Energy Crew“ и специалната прожекция на документалния филм „Призрачната планина“, разкриващ сюрреалистичната картина на изоставените лифтове на Витоша, но и ентусиазма на шепа скиори, които всяка зима се завръщат по склоновете, вдъхвайки живот на планината.
Реализирането на пилотния проект от Cif и сдружение „Трансформатори“ включи цялостно професионално почистване на стълбите, стената, кашпите – до пълна трансформация на алпинеума в малко градско кино. Дървен декинг на площадката, обособена като малка градска сцена, и изписване на ключови послания, свързани с историята на Княжеска градина на няколко от стълбите.