Централна кооперативна банка запозна четвъртокласници със света на банкерите

Четвъртокласници от столичното 119 СУ „Академик Михаил Арнаудов“ бяха поканени на учебна разходка из света на банкерите

19.03.2018г. / 10 57ч.
Мария Дуковска
Снимка: ЦКБ

Снимка: ЦКБ

Централното управление на Централна кооперативна банка (ЦКБ) отвори вратите си за малчуганите от столичното 119 СУ „Академик Михаил Арнаудов“, които имаха възможност да зададат всичките си въпроси към персонала на банката.

Банкерите разведоха четвъртокласниците из банковия салон на ЦКБ, където децата научиха за възможностите за отваряне на детска сметка, как да поръчат дебитна карта за подарък на свой приятел и колко е важно ПИН кодът на картата да се пази на сигурно място, защото „иначе някой може да открадне паричките“, добави една от четвъртокласничките. С голямо желание децата разглеждаха различните видове карти и непрестанно повтаряха, че когато навършат 11 години ще отворят своя детска сметка. Учениците имаха възможност да разиграят примерна сценка, в която на мястото на банкера заставаше по едно дете, което посрещаше клиентите – в чиято роля бяха негови съученици, и разясняваше по какъв начин могат да отворят своя детска сметка в ЦКБ.

Когато едно от момиченцата беше попитано каква иска да стане, когато порасне, тя отговори: „Когато дойдох тук днес реших, че искам да стана банкерка, защото много ми харесва как работят те.“


Едно от най-запознатите с банковата система деца беше четвъртокласникът Калоян, внук на банкер, който сподели: „Да си банкер е сложна, приятна, важна и добра професия. А банката е място, което дава и получава пари и по този начин крепи общността. В миналото хората не са имали пари, а са разменяли предмети. Докато един ден някой не измислил една хартийка, на която дал стойност. Ако в магазина ви върнат ресто с чисто ново левче, то всъщност вече е преминало през поне 10 човека“.

Обиколката на децата продължи в стаята при брояча на пари, където на децата беше изключително интересно да научат как се броят големите „пачки“ с пари и как да проверяват дали банкнотите са истински или фалшиви. Там четвъртокласниците успяха да покажат финансовите си познания и се поинтересуваха от валутните курсове.

В днешно време и заради огромния наплив от информация за децата е трудно да разграничават правилно от грешно, истинско от фалшиво, предпочитаме да каним децата тук в банката, където могат да видят с очите си как работят част от банковите инструменти, както и системите за изследване и съхраняване на пари“, обясни директорът на дирекция „Връзки с инвеститори“ на ЦКБ Антон Филипов, който водеше обиколката на малчуганите.

Четвъртокласниците имаха още възможност да разгледат банкоматите отвътре, а най-интересният момент от посещението за тях беше общественият трезор на банката, който повечето малчугани определиха като „затвор“. Децата бяха допуснати до вътрешността на трезора, като за тях специално бе отворена и празна клетка, с кутия за съхранение на ценни вещи и книжа. Обиколката им завърши с презентация, по време на която научиха за някои от инвестиционните услуги, които предлага ЦКБ, като отварянето на детски, договорни и пенсионни фондове.

Посещението на учениците в централното управление на ЦКБ е част от инициативата „Европейска седмица на парите 2018“. Тя започна на 12 март и ще продължи до 16 март. Съвместната инициатива се организира от Европейската банкова федерация, на която Асоциацията на банките в България (АББ) е член, и национални банкови асоциации. Тя се отбелязва в Европа за четвърта поредна година, като целта ѝ е да повиши обществената информираност по въпросите на финансовото образование и финансовата грамотност чрез организиране на различни събития за учениците, както на национално, така и на европейско ниво. В дългосрочен план кампанията, която включва над 30 държави, предвижда да подобри нивото на финансово образование в Европа, по-специално, за ученици в основните и средните училища.

Коментирай
0 rate up comment 0 rate down comment
Роси ( преди 6 години )
Със сигурност на децата им е било интересно, а и все пак, това са неща с които за в бъдеще ще работят по един или друг начин. Добре е да се запознават с всичко от малки.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар