Образованието и бизнесът трябва да насърчават иновативните идеи

Културата и изкуството са неизменна част от развитието на образованието – коментираха експерти на международната конференция „Образование и бизнес: Без граници“

14.11.2018г. / 12 23ч.
Мария Дуковска
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Образованието трябва да учи младите хора да мислят извън рамките, да насърчава иновативните им идеи, а бизнесът да подкрепя творческите подходи на новото поколение. Около това мнение се обединиха експерти от сферата на образованието, науката и бизнеса по време на деветото издание на международната конференция „Образование и бизнес: Без граници“, което се организира от национална политематична телевизия Bulgaria ON AIR. Събитието се проведе на 13 ноември в хотел „Маринела“ и събра на една сцена експерти и творци, които заедно дадоха отговор на въпроса как се създават устойчиви връзки между образованието, бизнеса, културата и изкуството.

„Създаването на интересни идеи, провокациите и добрите творчески решения са изключително важни. Трябва да научим младите хора да бъдат силни в идеите си и смело да правят онова, което искат“, коментира известният продуцент и актьор Камен Воденичаров.

По време на форума се чу и гласът на младите, които са категорични, че в днешния свят на глобализацията, граници пред образованието и бизнеса няма.

„Границите падат не само по отношение на територия, но и по отношение на интересни и иновативни идеи и инициативи. Забелязвам, че все повече млади хора се интересуват от развитието на образованието си и от развитието и нуждите на бизнеса“, коментира Арно Пигелер, ученик в 91 Немска езикова гимназия „Проф. Константин Гълъбов“.

Той е инициатор на проект „Модел Република България“ – първата по рода си симулация на държавната власт в България, която дава възможност на повече от 50 ученици и студенти от цялата страна да вземат конкретно решение като влязат в ролята на министър, народен представител или президент.

Към ученици е насочена и част от проекта „Наследство. БГ“, който представлява център за върхови постижения, целящ да популяризира културното и природното богатство на България.

„Създаваме Асоциация ученически клубове в „Наследство. БГ“, защото искаме да привлечем младите хора към тази дейност. Затова установихме контакти с Асоциацията на българските училища в чужбина, като първият такъв клуб вероятно ще бъде в българското училище в Брюксел.“, обясни проф. Иван Илчев по време на конференцията „Образование и бизнес: Без граници“.

В рамките на проект „Наследство. БГ“ се създава нова инфраструктура, която ще позволи на учените да кандидатстват в проекти, в които досега не са имали възможност.

„По този начин ще можем по-пълноценно да си сътрудничим с бизнеса. Освен това ще успеем да достигнем до нови резултати както в научната сфера, така и в социалната сфера, икономиката“, обясни проф. Илчев.

Според доц. Светла Димитрова, директор на Етнографския музей „Етър“, музеите, образованието и бизнесът са в тясна връзка.

„Чрез различни експозиции образоваме младите хора за света в миналото. Опитваме се да съчетаем модерното с миналото. Затова и бизнесът има своето място в музеите, откъдето всеки може да си тръгне със специално изработен сувенир“, коментира доц. Димитрова.

Сред гостите на деветото издание на международната конференция „Образование и бизнес: Без граници“ бе и посланикът на Япония – Масато Ватанабе. Той отбеляза, че българите имат афинитет към японската култура, доказателство, за което са няколкото учебни заведения в България, в които се изучава източният език.

„Следващата година ще бъде паметна за нас, защото ще отбележим важни годишнини за двустранните отношения между България и Япония. През 2019 година се навършват 119 години от първия двустранен контакт между двете страни, и 80 години от установяване на дипломатически отношения“, коментира Масато Ватанабе.

Годишнините ще бъдат отбелязани в няколко града в България, в които ще се проведат редица събития, представящи японската култура и изкуство.

Конференцията беше микс от всичко, разбивайки границите – комбинация от експертност, от цвят, от музика и изкуства. Изпълнения на Берковската духова музика и Тимочките веселяци вдигнаха градуса и настроението на присъстващите. Беше изградена и специална втора сцена, където зрителите и гостите имаха възможност да наблюдават как се плете гайтан и как се изработва глинен съд. След края на панелите самите те можеха да изпробват уменията си в специалното етнографско ателие.

Конференцията „Образование и бизнес“ е част от политиката на Bulgaria ON AIR да насърчава и разпространява проекти в подкрепа на образованието. Образователната мисия е и основен приоритет за цялата Investor Media Group. Всяка година политематичната национална телевизия организира две издания на конференцията – през пролетта и през есента. „Образование и бизнес“ ще се завърне и през 2019-а година с още полезни и любопитни открития, които имат потенциал да изградят мост между образованието и бизнеса.

Събитието се организира със съдействието на „Асарел-Медет“ АД, А1 и Lenovo България.

Институционални партньори са: Френско-българската търговско-индустриална камара, Италианската търговска камара, Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, Българският форум на бизнес лидерите, ICAP, Асоциацията на индустриалния капитал в България, Българското дружество за връзки с обществеността, Българската асоциация на ПР агенциите, Българската търговско-промишлена палата, Българска стопанска камара, Българската асоциация за управление на хора, Българска асоциация на рекламодателите.

Снимки: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

Коментирай