Снимка: istock
Над 300 жени в България инвестираха в собствен бизнес през последната една година с помощта на програмата на Fibank Smart Lady. Специалната платформа включва различни банкови продукти с преференциални условия за жени предприемачи, сред които редица финансови и нефинансови решения, които целят да осигурят подкрепа, сигурност и спокойствие на дамите в българската икономика.
Навръх празника на дамите, програмата Smart Lady празнува своя първи рожден ден. Само за една година в малкия и среден бизнес у нас, ръководен от нежния пол, са инвестирани 35 млн. лв. отпуснати чрез платформата. Средствата са разпределени най-вече в експортноориентирани предприятия в сектори от сферата на металообработването, информационните технологии, леката промишленост, туристическите и транспортни услуги.
В рамките на периода чрез програмата бяха обучени 140 жени със собствен бизнес от шест български града. Те придобиха нови компетенции в различни модули като дигитален маркетинг, онлайн продажби, управление на персонала и др.
Една година след анонсирането на програмата за финансиране и подкрепа на дамите в българския бизнес, Smart Lady е отличена с четири престижни награди. Сред тях са призове за „Бизнес дебют на годината“ от b2b Media, за добри практики и иновации във финансовия сектор при налагане на търговската марка Smart Lady от списание Business Lady и награда в категория „Иновативни марки“ в конкурса My Love Marks 2018.
В края на миналата година програмата Smart Lady спечели и престижното отличие на European Excellence Awards на официална галацеремония в Дъблин. Конкурсът отличава най-добрите проекти в сферата на връзките с обществеността и маркетинговите комуникации в Европа. В него участваха 290 проекта, разпределени в 58 категории и избрани между общо 1500 кандидати.
Програмата Smart Lady на Първа инвестиционна банка бе отличена в категория „Балкани“, съревновавайки се със световни брандове като Philips, Procter & Gamble и Avon. Престижната статуетка, която ознаменува победата на платформата Smart Lady в авторитетния конкурс, е ръчна изработка с 24-каратово златно покритие, специално произведена в Ню Йорк.