Съветите на НАП след хакерската атака

От Национална агенция за приходите заявиха, че няма нужда да сменяме личната карта заради теча на данни

26.07.2019г. / 13 33ч.
Аз жената
Снимка: istock

Снимка: istock

След като пуснаха приложението в сайта си, чрез което всеки гражданин може да провери дали са изтекли личните му данни, от НАП предупреждават, че няма необходимост да сменяме документите си за самоличност.

Ако сте направили справка в НАП и тя сочи, че има неправомерно разкрити лични данни, не е необходимо да се предприемат извънредни действия. Това съобщиха от Националната агенция за приходите (НАП).

Според агенцията няма непосредствен риск някой да се разпореди с имуществото или да поеме задължения от чуждо име, заради неправомерно разпространените данни. Това са потвърдили от Нотариалната камара, банките, дружествата за бързи кредити и лизинг и Агенцията по вписванията, допълват от приходната агенция.

От НАП съветват хората да бъдат предпазливи, когато някой контактува с тях по телефон или имейл и да не се предоставя на никого финансова информация. За допълнителна сигурност хората все пак могат да сменят паролата на електронната поща и ПИК кода от НАП.

Неправомерно разпространените данни са частични и не позволяват някой да се ориентира в цялостното имуществено състояние, добавиха от НАП.

От агенцията в момента съпоставят незаконно разпространената данъчно-осигурителна информация с тази в реалните си бази данни, за да се провери дали няма дописване или манипулация на публикуваните данни.

Когато приключи съпоставката, ще може да се предостави и информация за конкретния тип данни, които са били разпространени. Дотогава е достатъчно хората да прочетат препоръките на НАП във връзка с личните данни. Те са публикувани на сайта на приходната агенция.

Коментирай