Снимка: Reuters
Хелена Фълкъс, ръководителка на американската компания Hudson’s Bay Company (HBC), показва голямо въодушевление.
„Създаваме нов бизнес модел за Lord & Taylor“, обяви тя бодро, като говори за „иновативен подход“. Факт е обаче, че само за 100 милиона долара тя продаде отдавна установената, почти 200-годишна верига универсални магазини Lord & Taylor, която е реализирала през миналата година със своите 38 универсални магазина приходи от продажби в размер на 1 млрд. долара. И тя продаде тази верига на един седемгодишен стартъп...
Купувачът Le Tote е онлайн компания, която отдава дрехи под наем на жени - бизнес модел, който в момента преживява истински бум в САЩ. Клиентите сключват абонамент за около 69 долара на месец. Срещу тези пари те могат да вземат назаем до десет дрехи на месец и след това да ги изпратят безплатно обратно. Колко високи са приходите засега младата компания не разкрива. В последния кръг на финансиране Le Tote беше оценена на едва 180 млн. долара.
Фактът, че този сравнително малък стартъп придобива много по-големия търговец на дребно, а не обратното, говори много за състоянието на американската модна индустрия. Докато само няколко експерти виждат бъдеще за класическите универсални магазини, иновативен бизнес модел като този на Le Tote разпалва въображението на потенциалните инвеститори.
Едно нещо е ясно: Le Tote не може да се справи дори с тази доста ниска покупна цена за Lord & Taylor. HBC обяви, че сделката все още е под въпрос, докато Le Tote не осигури финансиране. Освен това само 75 милиона долара ще се влеят в концерна в кеш веднага след продажбата, останалите ще дойдат две години по-късно.