Снимка: istock
В професионалната офис среда има някои неписани правила, чието спазване е от голямо значение, особено за това как ще бъдете приети в работната обстановка. Ако се държите неприемливо или външният ви вид е неадекватен на съответната среда, то определено цялостното ви поведение на работа ще бъде счетено за непрофесионално.
Кои са навиците, които трябва да промените, за да не бъдете обявени за непрофесионалисти в областта си?
На какви уроци ни учи загубата на работа
1. Използвате емоджита
В бизнес комуникацията има етикет, който изключва употребата на емотикони, без значение дали изпращате имейл на колеги, с които добре се познавате. Ако го правите и в мейлите си до контрагенти, клиенти или партньори, това би било още по-неприемливо.
2. Намирате си извинения
Един професионалист би направил всичко необходимо, за да се справи с поставените задачи в установените срокове. Намирането на извинения ви прави да изглеждате незаинтересовани професионално от поетите ангажименти.
3. Празно бюро
Ако на бюрото ви има само монитор и клавиатура, това може да се счете за непрофесионално отношение, тъй като в работна среда се очаква пред вас да има поне календар с график или неотложни предстоящи задачи. Напълно празното бюро може да накара колегите ви да ви помислят за някой от онези типове хора, които отбиват номера на работа, а не вършат задълженията си с мотивация.
4. Обличате се неподходящо
Дрескодът в офисите невинаги е задължителен, но онова, което е задължително, е вие да имате общо наблюдение върху неписаните правила за стила във външния вид, които по-голямата част от колегите ви спазват. Ако крайно се различавате от общия стил, това може да ви донесе лош имидж.
5. Тръгвате си от работа по-рано твърде често
Личните ангажименти за някои хора са приоритет, докато за други работата е отговорност номер едно в живота. Ако сте от първия тип хора и непрекъснато си тръгвате от работа по-рано, заради лични дела, определено няма да ви гледат с добро око. А може и да ви накажат за злоупотреба с работното време и неизпълнение на служебните задължения.
7 неща, за които да не се страхувате да преговаряте на работа
6. Клюкарстване
Клюките на работа са неизбежни. Но ако клюкарствате непрекъснато и създавате условия за интриги, това ще ви донесе титлата „непрофесионалист“ и „интригант“, които определено няма да ви помогнат в работната среда, напротив.
7. Бавите се с отговорите на имейли
Прекалено бързият отговор също не е препоръчителен, защото може да наведе на мисълта, че не сте обмислили отговора си, но и бавенето на кореспонденцията би могло да се счете за непрофесионализъм и безотговорност.
8. Досаждате с лични телефонни разговори
Прекъсвате работа, за да говорите по телефона с гаджето си или с някоя приятелка? Ако го правите, нека това да не е твърде явно за колегите и да не се случва непрекъснато, защото определено ще предизвикате недоволство от зложелатели.
9. Закъснявате
Подобно на тръгването от работа по-рано, системните закъснения носят черна след черна точка за вас. Един човек с професионално и отговорно отношение към работата си не би си позволявал непрекъснато да закъснява за работа, особено ако работи с клиенти.
5 типа токсични колеги на работа
10. Ходите без прическа и грим на работа
За някои хора външният вид е на последно място и това определено не ги прави лоши професионалисти. Но общото схващане на колегите може да е базирано именно на външния вид, заради който да ви обявят за недобре справящ се с работата.