Скок на онлайн даренията в платформата DMS

През 2019 г. събраните дарителски средства са с 13% повече спрямо предходната година

24.01.2020г. / 10 24ч.
Михаела Лазарова
Скок на онлайн даренията в платформата DMS

С 43% са се увеличили през миналата година онлайн даренията за каузи в дарителската платформа DMS, администрирана от БДФ и фондация BCause. Запазва се тенденцията от 2018 г. все повече хора да даряват по 2 или 5 лв. всеки месец чрез телефонните си сметки. През 2019 г. броят на SMS абонаментите от 5 лв. е скочил с 28%, а този на абонаментите от 2 лв. – с 5%.

Общо 264 каузи на хора и организации са набирали средства чрез DMS през миналата година. С помощта на хиляди дарители те са получили общо 1 233 046 лв. Близо половината (49%) от тях са дошли чрез еднократни есемеси, 34% – чрез месечни абонаменти, а останалите – чрез онлайн дарения. През 2019 г. събраните дарителски средства са с 13% повече спрямо предходната година.

С цели 91% са скочили онлайн даренията през последните два месеца на 2019 г. в сравнение със същия период от предходната година. През ноември и декември м.г. за каузите в дарителската платформа са постъпили 36 000 лв. повече, отколкото през същите месеци на 2018 г. Основна заслуга за това има обновеният интернет сайт на DMS. Той гарантира по-голяма сигурност и пълна прозрачност на дейността на платформата чрез подробни месечни и годишни отчети.

DMS предлага четири механизма за бързо, удобно и надеждно набиране на средства: еднократни или абонаментни SMS-и на кратък номер 17 777, чрез онлайн дарения през интернет системата ePay.bg и виртуален POS терминал на Обединена българска банка.

В информационната кампания за популяризирането на тези дарителски механизми, която завърши преди дни, хиляди столичани и гости на София видяха оранжевата врата с логото на DMS и мотото „Отвори врата за доброто. Влез, стани дарител!“ на различни места в града. Тя гостува в Бизнес парк София, Paradise Center, The Mall и ОББ Милениум център.

Част от кампанията беше Предизвикателството на DMS в социалните мрежи. В него известни личности от различни сфери подкрепиха благотворителността чрез личния си пример. Сред тях са радиоводещите Драгомир Симеонов и Митко Павлов, Красимира Хаджииванова от „Майко Мила“, Део и съпругата му Мариана, пианистката и композитор Мария Каракушева, Кирил Николов – Дизела, артистите Лорина Камбурова, Орлин Павлов и Весела Бабинова.

За последните 13 години чрез платформата DMS са събрани над 10,5 млн. лв. за 1186 различни кампании. В момента на интернет адрес dmsbg.com очакват подкрепа 59 каузи за лечение на хора и 122 инициативи на неправителствени организации.

Медийни партньори на кампанията:

Инициативата на DMS „Отвори вратата за доброто, Влез, стани дарител“ се осъществи с медийната подкрепа на: Az-jenata.bg, BG-mamma.bg, BGonAir, Btvnovinite.bg, Clubz.bg, Dariknews.bg, Dir.bg, Dnes.bg, Dnevnik.bg, Elle.bg, FM+, Investor.bg, Maikomila.bg, Mediapool.bg, Moetodete.bg, Momichetata.bg, NGObg.info, Offnews.bg, Programata.bg, Rozali.com, Segabg.com, Vesti.bg, Webcafe.bg, Z Rock, БГ Радио, БНР, Радио 1, Радио Вероника, Радио Фреш

Още за DMS:

Дарителската платформа DMS стартира през май 2007 година и се осъществява в партньорство между Български дарителски форум и Фондация BCause. Инициативата дава възможност за дарения чрез еднократен SMS на номер 17 777 за абонати на трите мобилни оператора на територията на България – Теленор, VIVACOM и А1. От 2015 г. системата предлага също набиране на средства с абонамент за SMS и онлайн дарения. Кампаниите, които кандидатстват в системата, се одобряват от DMS Борд, който се състои от представители на двете организации, трите мобилни оператора, „Тера Комюникейшънс“ АД, ОББ, „Ипей“ АД, експерти и обществени личности.

Коментирай