Снимка: istock
Както във всяка област от живота, така и в пазаруването има неписани правила на етикет, които всеки потребител трябва да спазва. Пазаруването в магазин на каквито и да е стоки налага съобразяването с търговския етикет и останалите купувачи, както и търговския персонал. Някои хора прекаляват с грубите навици при пазаруване, което може да навреди на други купувачи и на самите търговци.
Кои са вредните и невъзпитани навици в пазаруването, които трябва да изкорените?
Трикове в хипермаркетите, на които всички се хващаме
Тествате продукти, които не са предназначени за тестване
Много хора се опитват да проверят продуктите в магазините преди да ги купят, като отварят и тестват продукти, които не са мостри и не са предназначени за тази цел, не е редно да ги опитвате и после да ги оставяте на щанда. Някой след вас ще си ги купи без да подозира, че опаковката и съдържанието им са компрометирани.
Проверявате цената на касата
Едно от най-дразнещите неща в магазина е някой да прави опашка, като разпитва касиерката или иска продукт да му бъде сторниран, защото не е разбрал колко струва. Това би могло да се извини от останалите на опашката само ако цената не е била коректно посочена. В останалите случаи е грубо и невъзпитано спрямо останалите.
Няколко съвета за пестеливо пазаруване
Оставяте дрехи в пробната
Много хора имат този лош навик. Не е нужно да оставяте дрехите откъдето сте ги взели, но все пак можете да ги изнесете от съблекалнята и да ги оставите на обозначените от персонала за целта места.
Опитвате храна преди да я купите
Ако ви се е случвало да намерите отхапана ябълка на щанда с плодовете, то е защото някой недоброжелателен клиент преди вас е опитал стоката, за да реши дали да си купи. Още по-неприятно е, ако установите вкъщи, че по невнимание сте купили нахапан продукт.
Скъпоструващи грешки, които правим при пазаруване
Говорите по телефона на високоговорител
Едно от най-дразнещите неща е докато си пазарувате да слушате нечий разговор в магазина и то на всеослушание. Ако имате този вреден навик да пускате телефона си на високоговорител, не го правете.
Трупате огромен пазар на бързата каса
Всеки магазин от големите вериги хипермаркети има бърза каса, на която се обслужват клиенти с малко артикули. Ако минавате на тази каса, но с огромен обем от продукти, дразните останалите клиенти и отнемате от времето им.