А1 и МВР с превантивна кампания за защита на гражданите от телефонни измами

Компанията представи решението A1 Guard в отговор на очакванията, че телефонни измамници биха могли да използват страховете на хората от коронавируса

23.03.2020г. / 11 40ч.
Мария Дуковска
Визия: А1

Визия: А1

А1 създаде първото безплатно приложение в България, което помага на потребителите да предпазят себе си и своите близки от телефонни измами. A1 Guard е достъпно за абонатите на всички мобилни оператори у нас, както и за ползвателите на фиксирани телефони от А1.

Иновативната услуга е част от мащабна кампания, която се провежда в партньорство с МВР. Нейната цел е да насочи общественото внимание към проблема с телефонните измами и да даде достъп до безплатно, ефективно и удобно решение, което осигурява превантивна защита на потенциалните жертви.

Стартът на приложението съвпада с обявеното извънредно положение в България и пандемията от COVID-19. Практиката на МВР показва, че телефонните измамници са креативни и често се насочват към актуалните събития, за да звучат достоверно. Както вече органите на реда предупредиха, създалата се здравна ситуация може да се използва в предстоящи сценарии на ало-измамниците, така че те да бъдат възможно най-актуални.

Подобни рискове съществуват и в момента, тъй като вече беше обявено създаването на доброволни организации, които да помагат на възрастните. Това събуди страховете, че телефонните измамници биха могли да се представят за доброволци от групи за подкрепа или за медици, предлагащи лечения срещу опасния вирус на техен близък.

В периода на пандемията на COVID-19 е възможно да се появят нови сценарии за телефонни измами – участниците в престъпните схеми могат да се представят за доброволци от групи за подкрепа, лекари, които търсят пари за лечение и изследвания, възползвайки се от страха на хората. Нужно е да бъдем изключително гъвкави и иновативни в овладяването на този проблем и се радвам, че в лицето на A1 Guard вече имаме подходящ инструмент, с който да отговорим на тази необходимост“, заяви директорът на ГДНП, главен комисар Христо Терзийски.

В ситуации като настоящата ние работим с още по-голяма отговорност към нашите служители, клиенти и обществото. Считаме, че е наш дълг да помогнем за разрешаването на проблема с телефонните измами, особено сега, когато всички искаме да предпазим своите близки. Приложението А1 Guard е нашата следваща стъпка в кампанията за дигитална солидарност по време на социалната изолация, наложена от пандемията на коронавируса. Предоставяме приложението напълно безвъзмездно за абонатите на всички мобилни оператори, защото считаме, че всеки потребител има право да получи адекватна защита, както и да осигури такава на близките си хора“, сподели Александър Димитров, главен изпълнителен директор на А1 България.

А1 Guard е първото по рода си приложение в България, което предупреждава за потенциални телефонни измами, като позволява да бъде ограничена входящата комуникация с непознати на ползвателя номера. Приложението е достъпно за всички абонати на мобилни услуги в страната, независимо на кой оператор са, както и за стационарни телефони от А1. То се състои от две части – Управляващ номер и Защитен номер. Решението дава възможност за автоматично блокиране или пренасочване на входящите обаждания на защитения номер към друг – управляващ потребител, предварително избран от защитения абонат. Управляващият потребител определя т.нар. „безопасен списък“, съдържащ до 30 номера, които могат свободно да се свързват със защитения абонат, и получава нотификация при всяко входящо обаждане от непознат номер към Защитения, което е извън този списък. Управляващият номер може да ползва смартфон с операционна система Android или iOS. Изискването за защитените номера е да разполагат с Android устройство, а в случай че ползват стационарен телефон на А1, iOS устройство или такова без операционна система, то те могат да използват функциите на приложението чрез предварителна инсталация на безплатен номер 1441.

Приложението тръгва дни след официалния старт на кампанията за дигитална солидарност на А1, която включва редица мерки в подкрепа на клиентите в кризисната ситуация: достъп до над 200 безплатни ТВ канала, бонус от 10 000 МВ мобилен интернет, безплатен трафик към платформата Уча.се, 1000 MB мобилен интернет в ЕС и 50 безплатни минути за разговори извън ЕС за абонатите в роуминг и безплатно решение за видео конференции за работещите от дома.

От А1 напомнят, че целта на тези допълнителни придобивки за клиентите е да ги стимулира да останат по домовете си. Те не са обвързани с допълнително заплащане, нито с посещение от страна на екипи на компанията или на гражданите в А1 магазини.

Коментирай