Снимка: istock
Извънредното положение, наложено заради пандемията от коронавирус, постави хиляди хора в домашни условия. Работещите от вкъщи вероятно са се сблъсквали с редица проблеми, когато им се налага да проведат работен конферентен разговор онлайн с колегите си. Много грешки могат да се допуснат в тази наглед не чак толкова задължаваща комуникация, която обаче може да провали професионалния ви имидж, ако не се придържате към някои правила на етикет.
Флирт с колега: 10 неща, за които да помислите
Кои са грешките, които може би допускате при онлайн конферентен разговор с колеги, докато работите от вкъщи?
Не установявате дневен ред на срещата
Ако сте свикнали да провеждате редовни срещи с колегите си очи в очи, вероятно ви липсва този забавен момент, в който освен професионалните ангажименти обсъждате и забавни ситуации в офиса. Когато работите от вкъщи обаче е по-добре да се придържате към установен дневен ред и конкретен повод за провеждане на онлайн срещата с колеги. Това ще ви помогне да се предпазите от излишно губене на време, което вероятно нямате, защото вкъщи ви очакват не само задължителните работни задачи, но и всички ангажименти, свързани със семейството и децата. Организирайте добре времето си и провеждайте конферентни разговори стегнато и под определен ред.
Задайте си тези 5 въпроса преди да се срещате с колега
Не следвате етикета за онлайн срещи
Въпреки че сте си вкъщи това не означава, че можете да ядете по време на конферентен разговор, да усилвате телевизора, защото слушате паралелно и новините, не можете да се появите по пижама пред камерата. Тези и още грешки в етикета при онлайн срещите са недопустими. Провалят професионалния ви имидж и пречат на продуктивността ви, както и този на колектива.
6 знака, че не може да вярвате на колегите си
Не си водите бележки по време на срещата
Нормално е вниманието ви да бъде раздвоено по време на такава онлайн среща, в която участват много хора. За да бъде тя наистина продуктивна и смислена, водете си бележки, според които да се ръководите след това.
11 неща, които колегите ви тайно искат да ви кажат
Не модерирате разговора
Във всеки разговор, в който участват много хора, има риск от какофония. Затова е важно да модерирате разговора така, че да има ползотворни изказвания и изслушване. Важно е да дадете думата на колегите, които имат какво да кажат по дадената тема, за да се избегне безцелно говорене.
Четирите най-ужасни типа колеги в офиса
Не репетирате презентациите, които ще правите след това
Тъй като разполагате с ограничено време в онлайн срещите, добре е да репетирате предварително презентацията си, хем за да се представите добре, хем да сте подготвени за евентуалните въпроси. Опитайте се да решите възможните проблеми преди да са се случили.