Снимка: Lidl.
В средата на май стартира петото издание на най-значимата социално отговорна инициатива на Лидл България „Ти и Lidl за по-добър живот“. В момента всеки клиент на веригата помага докато пазарува, тъй като в продължение на четири седмици компанията отделя по 3 стотинки от всеки касов бон. Общата сума от събрания фонд ще бъде дарена за финансиране на обществено значими проекти в три тематични области: образование, култура и историческо наследство и околна среда. Активната фаза по събиране на фонда продължава до 10 юни, а гражданските организации могат да кандидатстват за финансиране по програмата до 28 юни.
Подкрепените проекти в предходни издания са с разнообразен характер, но обединени от стремежа да подобряват средата и живота на хората в различни региони на страната, както и да опазват богатото културно наследство на българите.
Сред добрите примери, одобрени през 2021 г. в област „Култура и историческо наследство“, е проектът „На улицата на баба и дядо“ от гр. Сливен на Фондация „Добротолюбие“. Името подсказва носталгия по детството и онези времена, в които нямаше смартфони и компютри, но дните никога не бяха скучни. Проектът има за цел да ни пренесе в спомените и да вдъхне нов живот на онези позабравени, но безгрижни игри, с които създавахме приятелства и ни държаха активни до късно вечер. Дейностите са насочени към ангажиране на петдесет деца на възраст между 10 и 18 години, които да станат съпричастни с игрите, познати на предходните поколения, като ги мотивира да прекарат повече време навън, да живеят по-здравословно и да съхранят традициите. Ползите за децата са много, защото типичните игри на нашето детство имат позитивен ефект върху физическите, двигателните и координационни способности и са изпитан начин на забавление, носещи онова особено чувство на свобода.
„Ти и Lidl за по-добър живот“ се провежда от 2017 година насам и за последните 4 издания на инициативата са събрани общо 715 000 лева, с които са подкрепени 96 вдъхновяващи граждански проекти. Само за първите 3 години проектите са оказали позитивно въздействие върху начина на живот на близо 260 000 души. Инициативата се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум. Повече информация за инициативата, реализираните до момента проекти и условията за кандидатстване, може да откриете тук: Ти и Lidl за по-добър живот – Lidl Лидл България.