“Часът на Земята” се проведе за първи път на 31 март миналата година в Сидни, Австралия, когато повече от два милиона души и 2100 компании изключиха светлините си за час. Много от символите на града като Harbour Bridge и Операта станаха част от инициативата. Това доведе до едночасово понижаване на електрическата консумация в града с 10.2%, което се равнява на спиране от движение за една година на 48 000 автомобила. През 2007 г. събитието предизвика огромен интерес, а тази година се превърна в глобална кампания.
Индивидуалните постъпки в борба с климатичните промени допринасят чрез популяризиране на устойчив модел от индивидуални навици, строго наблягащи на намаленото енергопотребление и минимизиране на нивата на замърсяване в ежедневните дейности.
Кампанията избра изключването на осветлението като една от най-безобидните и лесни стъпки към съхраняването на планетата и част от мерките срещу глобалното затопляне. “Часът на Земята” цели да покаже, че всеки човек може да допринесе за промяна към добро, а когато тези прояви са масови, резултатът е осезателен.
“Чрез пестене на енергия в ежедневието, ние можем да допринесем за една положителна промяна. С обединени усилия, ние можем да постигнем по-зелено бъдеще за нашата планета!”
“Младите зелени” се включиха в инициативата “Часът на Земята” като изключиха осветлението за един час и по този начин демонстрираха своята съпричастност към световната инициатива в борба с климатичните промени и глобалното затопляне, които са сериозна заплаха пред човечеството.