В тази книга Рушкоф изследва методите и техниките, чрез които в новата епоха на интернет маркетингови експерти, политици, религиозни водачи и всякакви манипулативни сили влияят върху решенията ни:
“... Журналисти, използвайки последните манипулативни техники, ни направиха подозрителни към медиите. Политиката на правителствата минава през печени писачи на речи, преди да стигне до народа, което доведе до масов цинизъм по отношение на политическия процес. Универсалните магазини се пренареждат по начин, който да ни подтикне към по-скъпите и по-големите покупки. Учените изследват влиянието на цветовете, звуците и миризмите върху склонността ни да купуваме. Но това не е заговор срещу нас, а просто наука, която е излязла извън контрол.”
Дъглас Рушкоф е първият носител на наградата “Нийл Постман” за постижения в кариерата в публичното интелектуално пространство. Дъглас Рушкоф е автор, преподавател и документалист, който се фокусира върху начина, по който хората, културите и институциите създават, споделят и влияят на ценностите си. Той разглежда медийното пространство като мястото, където се случва това взаимодействие и грамотността като способността съзнателно да направляваме това взаимодействие.
Книгите му, които разглеждат проблемите на новите медии и популярната култура, са преведени на над 30 езика. “Теория и практика на манипулацията” печели наградата “Маршал Маклуан”.
Рушкоф пише за много печатни медии. Автор е на първата обща колонка, посветена на виртуалната култура за “Ню Йорк Таймс” и “Гардиън Лондон”. Професор е по виртуална култура в Нюйоркския университет. Чест гост е в телевизионните шоу програми по “Ен Би Си”, особено в шоуто на Лари Кинг.
Дъглас Рушкоф е признат експерт по въпросите на съвременната култура, медийното пространство и медийната етика. Съветник е в Комисията на ООН по световна култура. Консултант е на много медии, кметства, църкви и синагоги, университети и компании като “Сони”, рекламни агенции и други.
310 стр., цена 15 лв.