Снимка: M3 Communications Group
Над 65% от всички обекти на козметичния лидер L'Oréal по света са вече въглеродно неутрални. Постижението идва паралелно с увеличение на производството с цели 45%, което е доказателство за високата ангажираност на компанията да развива бизнеса си с устойчиви практики. Това е и само един от многобройните положителни резултати, постигнати в тази насока и които бяха обявени по време на специално събитие и продуктово изложение на компанията в София на тема „Създаваме красотата, която движи света“, на което присъстваха медии, инфлуенсъри, представители на бизнеса и НПО сектора.
„Като лидер в индустрията за красота, за нас е приоритет да даваме пример с действията си във всички сфери, и особено що се отнася до корпоративно социалната отговорност. В момента голяма част от нашите ресурси са насочени в борбата с изменението на климата, и за да допринесем максимално тук, ние имаме ясно разписан план как да гарантираме, че всички наши дейности са в хармония с планетарните граници, опазването на природата и грижата за общностите. Това е фундаменталната философия, която ръководи нашата програма „L'Oréal за бъдещето“, сподели Ана Панайотович, мениджър на проекта за региона Adria-Balkan.
Това е най-амбициозната програма на брандаl досега в сферата на устойчивостта. Тя е създадена през 2020 г. като следващ етап на първата програма за устойчиво развитие на компанията „Споделяме красотата с всички“. Програмата е основана на ключови цели с краен срок до 2030 г. за трансформиране на дейностите на компанията към все по-устойчив бизнес модел и принос за решаване на предизвикателствата, пред които е изправен светът. За да постигне това, брандът прилага програмата във всяка страна, в която присъства, включително България, където компанията реализира няколко важни местни екологични и социално отговорни проекта.
По време на събитието бяха обявени и други важни постижения на компанията в рамките на програмата в четирите направления – климат, вода, биоразнообразие и природни ресурси:
В официалната част на събитието бяха представени добрите практики за корпоративна устойчивост на групата в България. По темата се включиха в дискусия три дами, които имат пряка връзка с бранда – Карина Миленова, маркетинг мениджър към CPD, L'Oréal България, Дияна Видева, член на УС на Асоциация „Деметра“ и Габриела Маринова, зам. изпълнителен директор, Българския форум на бизнес лидерите.
Карина Миленова сподели: „Една от ключовите цели, които ние и колегите ми следваме, е интегрирането на устойчивите принципи на Групата във всяка от марките ѝ в България. Имаме множество успешни програми за намаляване на отпечатъка върху природата“.
Други два много важни социално отговорни проекта на брандаl, които се реализират в България всяка година от 2010 г. насам, също бяха представени. Доброволческата кампания Citizen Day, която подкрепя ежегодно местни каузи, и програмата „За жените в науката“, която допринася за развитието на науката и подкрепя кариерното развитие на жените учени у нас. В България „За жените в науката“ е многократно отличаван проект, включително носител на злато на Националните награди за отговорен бизнес на БФБЛ.
L’Oréal традиционно и активно подкрепя борбата с домашното насилие, като миналата година Асоциация „Деметра“ – една от водещите организации в България, които оказват подкрепа на жертвите на домашно насилие, спечели финансиране от групата в рамките на глобалната инициатива.