Снимка: Театър София
ТЕАТЪРЪТ СИ ЗАПАЗВА ПРАВОТО НА ПРОМЕНИ ПО ПРОГРАМАТА!
Билети могат да бъдат закупени на касата на Театър „София“ (ул. „Георги С. Раковски“ №129), както и онлайн на сайта на Театър „София“.
НЯМА ДА ПЛАТИМ! НЯМА ДА ПЛАТИМ!
от Дарио Фо
режисьор Теди Москов
художник Свила Величкова
композитор Антони Дончев
Участват: Мила Банчева/Неда Спасова, Михаил Милчев, Невена Калудова, Николай Върбанов, Пламен Манасиев, Сава Пиперов (гост), Юлиян Малинов, Юлиян Рачков
НЕ ВИ ЛИ СЕ Е ИСКАЛО поне веднъж в живота си ДА НЕ ПЛАТИТЕ? Е, днес не се плаща! За нищо, т. е. за всичко… Можеш да си вземеш от магазина, каквото си поискаш. Такава мълва тръгва из квартала и хората вкупом щурмуват супермаркета. Но… Какво ще си избереш, ако имаш само еднократна възможност да го вземеш без да плащаш, а и дали ще го има в супера? Ако го няма, с какво ще го заместиш? „Философски“ въпрос за смисъла на притежанието… Това ми е най- голямата грешка, като режисьор- въобразявам си, че правя от плиткото дълбоко. Тук не е така, представлението е доста забавно и не натежава с тежки метафори. Ще платят ли „купувачите“ това което са отмъкнали, или за това, че не са го взели на аванта ще видите в едно от най- смешните ми представления, изпълнено превъзходно от едни от най- смешните артисти, с които съм работил. А какво ще направи полицията, изпратена да арестува обирджиите? Дали ще ги „закопчае“, или ще застане на тяхна страна? Елате и вижте!
Теди Москов – режисьор
*В ролята на Маргарита се редуват актрисите Мила Банчева и Неда Спасова.
ПЕРФЕКТНИ НЕПОЗНАТИ
от Паоло Дженовезе
режисьор Стайко Мурджев
превод Нева Мичева
сценография Никола Налбантов
композитор Петър Дундаков
Участват: Лилия Маравиля, Елеонора Иванова, Мартин Димитров, Мила Банчева, Михаил Милчев, Неда Спасова, Пенко Господинов (гост), Юлиян Малинов
Драматургичният текст на Паоло Дженовезе – „Перфектни непознати“ е интересен не поради успешната му кино-версия, нашумяла преди няколко години, а заради сложните и неочаквани взаимовръзки между персонажите, извеждащи съвременни, но и неочаквани теми, които се отнасят към житието на модерния човек.
Може би телефонът, като феномен в живота ни, крие голяма опасност и тя е, че е способен лесно да ни съблазни да му доверим тайните си, но без никаква гаранция за съхранението и опазването им.
Човекът е като магическо ковчеже с тайни и тези тайни може да са, както скъпоценни бисери, така да се окажат невиждани нещастия или жестоки оръжия.
Човекът е кутия на Пандора с няколко дъна. И трябва да можем да носим отговорност за любопитството си и последиците от него, когато решим да я отворим. Илюзия е, че познаваме някого, било то и най-близкият до нас. Не можем да познаваме напълно някого, както не е възможно да познаваме вселената изцяло.
Стайко Мурджев – режисьор
В спектакъла звучат гласовете на актьорите: Сава Пиперов, Симона Халачева, Юлиян Рачков, Пламен Манасиев, Невена Калудова, Николай Димитров-Коки, Димитър Ангелов
ЧУДНИТЕ ПРИКЛЮЧЕНИЯ НА ПИНОКИО
от Карло Колоди
режисьор Елза Лалева
сценография Петя Боюкова
композитор Мира Искърова
мултимедия Албена Баева
хореограф Филип Миланов
Участват: Ангела Канева, Даниел Кукушев (гост), Дениза Павлова, Димитър Стойнов (гост), Йоанна-Изабелла Върбанова, Михаил Милчев, Николай Димитров, Юлиян Рачков
Талантливият кукломайстор Джепето е човек на изкуството! С обич и майсторлък, той сътворява своя мечтан син от едно странно, игриво дърво. Нарича го Пинокио, а той се оказва творба с характер. Истинска „дървена глава“ – вироглав, немирен, любопитен и толкова наивен, че не различава доброто от лошото.
Децата трябва да ходят на училище, но Пинокио не ще и не ще… Избягва и поема по трудния си път на скитащо дървено човече, сблъсквайки се с какви ли не неприятности. Пинокио копнее да е истинско момче и в преживелиците си открива какво е да си жив. Проумява каква сила е обичта. Докосва се до вълшебствата на добротата. Неговата закрилница – Феята със сините коси, му показва и някои неприятни и срамни черти на характера – например лъжата. Един верен говорещ щурец го съпровожда и съветва в опасните моменти, а те не са малко.
Чудните приключения на Пинокио са вълнуваща приказка за „вчовечаването“, която италианският писател Карло Колоди е разказал преди повече от 140 години.
Дали стана истинско момче немирникът Пинокио? Да съпреживеем приключенията му – В ТЕАТЪРА!
Елза Лалева – режисьор
ФЕЯТА ОТ ЗАХАРНИЦАТА
от Катя Антонова
режисьор Елза Лалева
сценография Петя Караджовакомпозитор Мира Искърова
Участват: Йоанна-Изабелла Върбанова, Елеонора Иванова, Мила Банчева, Николай Върбанов, Николай Димитров, Юлиян Малинов, Мартин Петков (гост)
Превръщането на една популярна детска книга в театрално представление, за мен беше голямо приключение. С всичките му трепети на възторг, боязън, омайвания, разочарования, нови очарования, открития, уроци, полети и паданици… Исках да се оттласна от книгата за Феята Ванилия и същевременно да съм вярна на авторката и духа ѝ. Искаше ми се да се получи спектакъл за „приключението порастване. За Филип и Ванилия и техния леко критичен поглед към света на възрастните. За копнежа по приятелство, яснота, справедливост... за крилата от вдъхновение, които са ти нужни. За вдъхновението, което феите даряват. За траекторията на духа, която всеки може да си очертае... стига да си е намерил ФЕЯ.
Елза Лалева – режисьор
СКРИТИ ЛИМОНКИ
от Джоана Мъри-Смит
режисьор Николай Поляков
превод Златна Костова
сценография Петя Боюкова
композитор Михаил Шишков-син
Хореограф Ангелина Гаврилова
Участват: Ангела Канева, Дениза Павлова, Мила Банчева, Милена Живкова, Неда Спасова, Станка Калчева (гост) и кадър Пламен Манасиев
СКРИТИ ЛИМОНКИ – това са шест истории. Какво ги обединява? Формално, видимо и драматургично – нищо. И все пак има един конец. Това е магическата среща с непредвидимото. Както и комичната редица от поражения, глупави поражения от несбъднати очаквания. Такива неща.
В текста лесно могат да се открият дофеминистки и постфеминистки оплаквания. Ако ги търсиш. Аз ги подминах. За сметка на обожанието ми към жената.
Николай Поляков – режисьор
ПОКАНА ЗА ВЕЧЕРЯ
от Оля Стоянова
режисьор Тея Сугарева
сценография Каролина Далкалъчева
композитор Александър Костов
Участват: Дениза Павлова, Ивайло Герасков, Мартин Димитров, Пламен Манасиев, Владимир Матеев (гост)
Всичко трябва да е на ниво – тристепенно меню, официално облекло, никой да не закъснява. И да се държим…
Зад всички тези правила и ритуали обаче все повече прозират разстоянията между хората. „Покана за вечеря“ е история за близостта, за взаимоотношенията, които се разпадат, за лекотата, с която свикваме с другите и ги приемаме като част от общата картина.
А общи картини няма. Близостта не е въпрос на разстояние. Нито една история не е веднъж завинаги разказана. Ако гледаме на хората като истории – никога не можем да сложим точка, защото всеки следващ разказвач продължава да добавя нещо от себе. И единственото, което може да ни спаси от острите ръбове във взаимоотношенията, е да продължаваме да си говорим.
„Всички тези безсмислени правила, лъжички, вилички, кристални чаши нямат никаква друга функция освен да ни губят времето, за да не мислим за същественото. И да не си даваме сметка, че никога не сме били истински, истински щастливи...“, казва един от героите в „Покана за вечеря“.
И така – добре дошли. Вечерята е официална. А малко истина няма да ни навреди.
Оля Стоянова – автор
*Дария Симеонова временно не участва в представлението. В ролята на Наталия ще гледате Дениза Павлова.
КАШОНЪТ
от Клеман Мишел
режисьор Калин Ангелов
превод Наташа Колевска
сценография Никола Налбантов
композитор Георги Георгиев – Антика
Участват: Елеонора Иванова/Симона Халачева, Йоанна-Изабелла Върбанова, Лора Мутишева, Николай Димитров, Юлиян Малинов, Юлиян Рачков, Владимир Матеев (гост)
„Кашонът“ е модерна ексцентрична комедия, в която с младежка енергия и ентусиазъм задъханият ритъм на ситуациите поражда верига от прибързани и нелепи действия, заплетени взаимоотношения и невъзможност на персонажите да се справят с възникналите вследствие на това проблеми.
Решен в духа на импровизацията, спектакълът е своеобразен микс от чувства и действие. Формата е изградена изцяло на музикален принцип, структурирана по логиката на джаз импровизациите.
Атрактивно, спонтанно и заразително зрелище – огледало на забързаното ежедневие, което ни обгръща. Oстанали без дъх се питаме: „Наистина ли трябва да успяваме да се справим с всичко „на всяка цена“?
Калин Ангелов – режисьор
*По време на представлението се прожектират субтитри на английски език.
За най-добра видимост на субтитрите, препоръчваме да закупите билети на Балкон.
**В ролята на Марин се редуват актрисите Симона Халачева и Елеонора Иванова.
ТИРАМИСУ
от Йоанна Овшанко
режисьор Николай Поляков
превод Марияна Минковска
сценография и костюми Огняна Серафимова
асистент по костюмите Искра Петкова
видео Евгения Сърбева
Участват: Лилия Маравиля, Силвия Петкова (гост), Йоанна-Изабелла Върбанова/Мила Банчева, Ангела Канева, Лора Мутишева, Неда Спасова, Елеонора Иванова
Йоанна Овшанко е родена през 1974 г. За сега има само една пиеса – „Тирамису“, която е поставена за първи път в Лаборатория за драма/Студио Буфо във Варшава през 2005 г. с режисьор Алдона Фигура и се играе с голям успех и до днес. Пиесата е плод на лични преживявания на Овшанко като рекламен агент – работила е три години в мощна агенция и познава този нов модерен начин на живот. Разкрива по интересен начин виртуалната реалност, която се опитва да замени личния живот, вкусове и предпочитания на хората. Седем млади, успели, силни и красиви жени водят своята битка за успех в обществото като зрителите стават свидетели и на най-интимните им изживявания, съпреживяват сблъсъка на личността и наложените обществени правила за успех, реализация, норми за щастие. Режисьорът Николай Поляков – майстор на аналитичната трактовка на класически и съвременни текстове в тандем с младата, но вече утвърдена сценографка Огняна Серафимова /номинация Икар 2012/ се доверява на седем млади и заявили таланта си актриси – Лилия Маравиля, Лора Мутишева, Мила Банчева/Йоанна-Изабелла Върбанова, Силвия Петкова, Ангела Канева, Неда Спасова и Елеонора Иванова, които ще разкрият интересните истории на своите героини, ще омайват с красотата си и вълнуват с неочакваните интимни изживявания и със сигурност ще поднесат сладко тръпчивия вкус на сладкиша, дал името на пиесата и постановката.
*По време на представлението се прожектират субтитри на английски език.
За най-добра видимост на субтитрите, препоръчваме да закупите билети на Втори Балкон.
**Дария Симеонова временно не участва в представлението. В ролята на Manager ще гледате Ангела Канева.
***В ролята на Creative се редуват актрисите Мила Банчева и Йоанна-Изабелла Върбанова.
НЕВИННО МАЛКО УБИЙСТВО
от Жан-Пиер Мартинез
режисьор Надя Панчева
превод Михаела Кацарова
сценография Ясмин Мандели
композитор Милен Апостолов
Участват: Дениза Павлова, Неда Спасова, Пламен Манасиев
Представлението е „черна комедия“, която разплита сложен любовен четириъгълник между две приятелски семейства. Една невинна шега ще въвлече героите във вихъра на неконтролируем сюжет, който ги пренася от тиха вечер у дома до сюрреалистична и опасна ситуация.
„Разкриват се поредица от ситуационни фрагменти, заплитащи се около темите за ревност, моногамията в брака на модерното европейско семейство и един фикционален сюжет, роден от наранено мъжко его. Жанровата смесица от съспенс, черна комедия и хорър създава специфичен характер на постановката, изследвайки докъде можем да стигнем когато сме предадени от най-близките си.“ – споделя младият режисьор Надя Панчева.
„На сцената, както и в живота, винаги съм очарован как малките лъжи могат да предизвикат събития, водещи до опустошителни последици. Особено в двойка, ако лъжите на единия разкриват тайните на другия.“ – сподели за Театър София Жан-Пиер Мартинез.
*Дария Симеонова временно не участва в представлението. В ролята на Ева ще гледате Дениза Павлова.
РАЗВРАТНИКЪТ
от Е. Е. Шмит
режисьор Стоян Радев
превод Снежина Русинова-Здравкова
сценография Никола Тороманов
костюми Елис Вели
композитор Виктор Стоянов
Участват: Ириней Константинов, Лилия Маравиля, Петя Силянова, Симона Халачева/Елеонора Иванова, Йоанна-Изабелла Върбанова, Стефан Кондров (гост)
Как могат да се дават вечни обещания в един преходен свят – възкликва философът Дидро, който е главният герой в пиесата на Ерик-Еманюел Шмит. Ако продължим в този дух, можем да попитаме какво въобще си струва да се прави, при положение че всичко е така нетрайно. Столетия наред човек се опитва да намери стабилна, непроменлива основа, върху която да гради живота си, постоянен център, в чиято орбита да установи неговия смисъл. Това усилие обаче често прераства в обикновен фанатизъм и нищо повече. Но спасение ли е фанатизмът? И ако не е, какво друго ни остава? Да се отдадем на униние и мъка? Не.
Можем да бъдем парадоксално смели и да прегърнем превратната съдба, да не осъждаме промените, да иронизираме успехите, да не се потискаме от провалите и да вярваме в истината на смеха и целувките. Спектакълът, който имах удоволствието да режисирам, ни окуражава в тази посока.
Стоян Радев – режисьор
*По време на представлението се прожектират субтитри на английски език.
За най-добра видимост на субтитрите, препоръчваме да закупите билети на Балкон.
**В ролята на Анжелик се редуват актрисите Симона Халачева и Елеонора Иванова.