Албумът “Aocaná” е създаден, докато Марина "Ла канийя" Абад е бременна от новия тромпетист на групата – кубинеца Carlitos Sarduy, бебе очаква и китаристът Ромон. На това се дължи изключително оптимистичната и наситена с много планове и енергия атмосфера на албума. По оценката на състава той е най-позитивният от всички правени до сега. Вторият сингъл наречен “Nueva vida” е първата любовна песен на Марина, посветена на нейния новороден син.
Кубинските салса ветерани Los Van Van и кубинският пианист Роберто Каркасес могат да бъдат чути в жизнердостната румба "Busca Lo Bueno", а перкусионист Karnataka – във възторженото парче "Tantas Flores" заедно със великия фламенко певец Duquende.
Постелектронният приглушен тромпет на Carlitos Sarduy в стил Майлс Дейвис е особено красив в песента "Lluvia". Парчето прави връзката между циганското фламенко и индийския континент по-изразена, отколкото в предишните им албуми, а баладата "Lluvia" има особено чилаут звучене.
Основните музиканти в албума са двете фламенко китари – на Ramón Giménez and Paco Lomeña и перкусионистът Xavi Turull, който е една от най-известните фигури на фламенкото в Испания. Живял много години в даличния Изток, Рамон допринася изключително много за източното звучене в някои от парчетата на “Aocaná”.
Името на албума означава „сега”, но е вложен смисъл на сега със сърцето. То отново е на циганския език „кало”, както и заглавията на другите им албуми. В поредицата, в която е заложен специален смисъл са Vengue (духовно), Bari (лесно за разбиране) и награденият с латин Грами - Techari (свободен).
Живото изпълнение на новия диск и цялото шоу на „Охос де Брухо”, което те представят на световното си турне, е компилация от музика, танци и визуални ефекти.