Как да реагираме на лошите оценки за края на срока?

Да пишем ли на родителите слаб 2 за срока?

17.12.2012г. / 15 01ч.
Ивет Лолова
Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Кой родител не иска детето му да жъне успехи в училище. У нас това се изразява в бележник, пълен с шестици и тук-там някоя петица за цвят. Понякога оценките се превръщат в постоянна тема за разговор, в повод за награди и наказания.

Какво да кажат майките и бащите на децата, които са далеч от определението „отличен ученик“. Всяко дете има своите възможности и интереси. Знаем, че много от успелите личности в наше време са били посредствени ученици. Тогава трябва ли да се караме за ниски оценки и да стигаме дори до физически наказания?

Свързани статии

В края на първия срок е твърде късно да се карате за ниския успех на ученика ви. Ролята на родителите е да наглеждат, насърчават, подкрепят с каквото могат напредването на детето в трудната наука. И това се прави още от 16 септември. В противен случай се примирете, че и вие имате заслуга за слабите резултати.

Далеч по-важно от шестиците и петиците е да научите детето си на интерес към самия процес на учене. Поговорката „Учи мама, за да не работиш“ вече не е актуална. При всички случай работиш здраво.

Учене през целия живот – това е мото на днешното време. Ако детето вижда, че мама и тате, баба и дядо четат книги и обсъждат актуални обществени въпроси – това е най-добрият домашен урок по любов към знанието. Науката и технологиите се развиват с толкова бясно темпо, че не можем да си позволим да изоставаме от предишното поколение.

Неформално образование – не е сериозно да прехвърляме цялата отговорност по образованието на училището и учителите. Ученето започва от първия ден на бебето у дома: с елементарните битови навици, майчините приказки и песни, с посещенията на куклен театър и изложби, когато детето порасне. Така се изгражда любов към научаване на новото.

Ето и няколко общи правила за родителите на деца-ученици:

  • Контролирайте всеки ден как се усвояват уроците.
  • Не пишете вие домашното, а само помагайте.
  • Похвалете получения резултат, дори да е оценен за петица. Особено, ако е следствие на предишната четворка. Насърчете детето за по-големи успехи като избягвате паричната награда.

Всички знаем, че оценката е много относително понятие – децата преписват, подсказват, налучкват или имат късмет да ги изпитат точно на въпроса, който знаят. Разбира се, няма да омаловажаваме ролята на добрия учител и добрия ученик – единият преподава интересно, а другият учи с интерес.

Така че в училище има място за всеки – и за по-слабия и за по-силния ученик. А работата на родители и учители е заедно да намерят най-добрия подход към всеки, така че да излезе максимално подготвен – с любов към науката и към живота изобщо.

Коментирай
0 rate up comment 0 rate down comment
Анонимен ( преди 3 години )
"При всички случай работиш здраво." Пише се и се произнася "При всеки случай" или "При всички случаи". Съответно думата случай в единствено или множествено число.От редакцията: Изключително благодарен съм за този коментар, защото от много години се грижа на сайта да няма подобни грешки. Не съм сигурен дали през 2012 година редактирах текстовете, времето лети. А се радвам, защото коментари като вашия са изключително рядко. :) Ивет Лолова, която е писала този текст, отдавна не работи за този сайт, но ви уверявам, че тя е предостатъчно грамотна и е допуснала тази грешка от бързане или недоглеждане, може би е разчитала на мен да я поправя.Виктор Любенов
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Неизвестен Потербите ( преди 3 години )
Хубава статия, но аз изобщо нямам късмет....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
monika ( преди 8 години )