Живеем във време, в което непрекъснато сме бомбардирани с реклами - он-лайн, по вестници, радио и телевизия. Хубавото на това е, че се ориентираме по-лесно в лавинорастящото многообразие от стоки и услуги. Но винаги трябва да помним, че рекламите само насочват към продукта си и не бива да ги приемаме буквално. Понякога рекламодателите използват безумни „сценарий”, за да грабнат зрителското или читателско внимание, без да отчитат, че буквалното "копиране" на действието може да бъде опасно за живота или здравето.
Защо да си правите труда да си миете зъбите, като една дъвка ще свърши същата работа. Защо да не пробвате да си хвърлите телефона няколко пъти на земята – ще видите, че пак ще проработи. Вижте как бебето спи спокойно по корем, а майката и таткото в другата стая вечерят щастливи. Примерите са много.
Понякога рекламите на бебешки стоки създават неправилна представа за грижите и общуването с бебето, съобщават американски медии. Много често на снимките, използвани за илюстрация към бебешки статии, може да видите новороденото, поставено да спи в опасна за живота му поза. Педиатри от Детския национален медицински център във Вашингтон направили анализ на рекламни снимки към статии от 24 женски списания, особено популярни сред 20-40-годишните американки. Оказало се, че повече от 2/3 от илюстрациите показват бебета, спящи в опасни за живота им пози или около тях има опасни предмети. „Има сериозно несъответствие между препоръките на детските лекари да се предотврати евентуална внезапна смърт в съня на кърмачетата и това, което майките могат да видят в средствата за масова информация” – казва Рейчъл Мун, педиатър, участвала в изследването.
Огромното влияние на рекламите върху съвременния човек отдавна е обект на изследване на психолози, социолози и лекари. Рекламира се чрез образи на насилие, нетрадиционна сексуална ориентация, а сега даже и бебетата започнаха да страдат от рекламите. Знаем, че рекламите са огромна сила, моделираща и формираща човешкия мироглед. Ако я пренасочим към други цели – любов, взаимна поддръжка, хармонични отношения между хората – нашият живот за кратко време може да се преобрази и да стане по-лек и по-радостен. Огромна е отговорността на тези, които създават рекламите и тези и които ги одобряват – само за няколко секунди те могат да променят живота ни. Затова нека рекламопроизводителите да се отнасят с повече грижа към обществото, а ние, рекламоползвателите - да имаме едно наум и да не приемаме буквално клипчето, картинката или снимката.
Бел.авт. Снимката може да се използва за реклама на фотоапарати например.
* * *