Вредни ли са рекламите за децата или преувеличаваме?

07.04.2011г. / 15 19ч.
Аз жената
Вредни ли са рекламите за децата или преувеличаваме?

Повечето хора биха казали, че рекламите по телевизията са досадни и не им обръщат внимание – пак прахове за пране, нови мобилни телефони с какви ли не функции, чипсове и шоколади. Децата със сигурност са на друго мнение – в момента, в който започне рекламният блок те се залепят за телевизора и гледат като хипнотизирани. Щом се впечатляват толкова от продуктите за възрастни, как ли е, когато гледат рекламите, предназначени за тях самите – барби със супер дълги крака или пък нов бакуган?

Възможно е част от родителите да са убедени, че рекламите внушават тайни послания с негативен ефект. За да не стигаме до такава крайност, решихме да ви запознаем с резултатите от една далеч по-проста сметка – кои думи са най-често използвани в рекламните послания за момиченца и кои за момченца, според „Sociological Images“.

В телевизионните реклами за деца от мъжки пол акцентът е върху действието и насилието срещу другите, които са противници или врагове и заслужават отмъщение. 10-те най-често използвани думи са: битка, сила/ мощ, герои, бия, максимален, изстрелвам, скрит, броня, оръжия, удрям.

В момичешките реклами се набляга на появата/ модата, връзките (приятели, приятелство и т. н.) и игрите като майки. 10-те най-често използвани думи са: любов, забавление, магия, приятелство, бебета, мода, стил, момиче, парти, мама.

Замислихте ли се вече дали да махнете телевизора? Може би в нашето общество на това би се погледнало като нещо твърде крайно, но е вярно и това, че игрите допринасят за оформянето на личността у детето. Но на какво е правилно или неправилно да се играе?

Още преди да бъде пусната на пазара една играчка беше заклеймена от родители в САЩ и Канада. Играчката е бебе, което иска да суче в комплект с престилка-нагръдник за момиченцето, което ще играе майката. На мястото, където би трябвало да са зърната на гърдите са пришити две цветчета. Когато бебето се приближи до „цветчетата“ имитира сучене с уста и издава звуци сякаш бозае и преглъща. Играчката от години се продавала в Испания, но среща отпор сред родителите от Северна Америка. Те смятат, че прекалено се акцентира върху сексуалността на момичетата, карайки ги да се преструват, че имат гърди. Други шокирани майки и бащи се възмущават, че така дъщерите им ще пораснат твърде бързо. Производителите пък са на мнение, че с тази играчка ще насърчат кърменето, когато момиченцата станат истински майки, а в САЩ и Канада явно възприемат кърменето като нещо срамно.

В зависимост от това какви качества искате да възпитате у детето си, преценете сами какво да (не) гледа то по телевизията и го насърчете към определени игри. До къде обаче трябва и можем да влияем?...

Прочетете още:

Коментирай
0 rate up comment 0 rate down comment
Лилия ( преди 11 години )
Играчките Made in China са повече от опасни, защото нито използуваните пластмаси, нито съставните им елементи са съобразени с възрастовите групи на децата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар