Предлагат методика за скрининг за деца с нарушения в развитието

16.10.2011г. / 12 31ч.
Аз жената
Предлагат методика за скрининг за деца с нарушения в развитието

В Нов български университет по международен проект, финансиран от програма „Учене през целия живот“, секторна програма Erasmus, от 10.10.2011 г. до 21.10.2011 г. работи екип, провеждащ съвместни изследвания в областта на работа с деца с нарушения в развитието. Интензивната програма е на тема: „Специални способности и талантизакономерности на когнитивните процеси при хора с увреждания“.

Събитието се подкрепя от гражданско движение „Помощ на лица с проблеми в развитието“, неформално обединение на неправителствени родителски организации.

Лекциите и практическите занимания за студентите ще се водят от преподаватели от Департамент „Медикобиологични науки“ и „Когнитивна наука и психология“ в НБУ, преподаватели от Norwegian University of Science & Technology, Norway, Aston University, Birmingham и Universidad de Sevilla.

Участват студенти от бакалавърски, магистърски и докторски програми в четирите държави.

Към момента не съществува комплексно информационно-терапевтично ядро с насоченост ранна интервенция, превенция на задълбочаване на дефицита и комуникация с интегриращите масови институции. Превенцията е най-добрата стратегия за подобряване състоянието на хората с ГРР.

Работата на този екип е много важна за нашите деца, защото в момента те въвеждат за употреба в България и методика за скрининг.

Ако бъде стандартизирана, методиката може да се прилага широко за скрининг на ранни нарушения още в първите месеци от живота (напр. такъв инструмент може да бъде задължителен за прилагане от личните лекари или педиатрите).

Друг акцент се поставя и върху търсене на умения, желания, интереси и силни страни в много по-голяма степен отколкото изтъкване на дефицити и нарушения, като в основата е адаптивността на индивида към средата и постигането на пълноценен и независим живот, а не единствено третиране на проблема.

В последните години доста се заговори за състоянието „Аутизъм“. Хаотичната кампанийна информация оставя в по-голямата част от обществото впечатлението, че аутистите или са гении (в стил „Рейнман“), или че аутизмът е хранителен проблем, който се „лекува“ с диети.

Прочетете още:

Коментирай