Турандот на Пучини в Русенска опера.

07.07.2006г. / 15 24ч.
Аз жената
Турандот на Пучини в Русенска опера.

"Турандот" е опера от Джакомо Пучини в три действия, която той оставя недовършена. След смъртта на Пучини, Франко Алфано довършва "Турандот", която е базирана на пиесата на Карло Гоци. Първото представление на едноименната опера е в "Ла Скала" в Милано през далечната 1926.

На 10 юли в Русенска опера в ролята на принцеса Турандот ще имате възможността да видите ученичката на Гена Димитрова – Елена Баръмова. В ролята на Калаф ще се представи тенора Камен Чанев.

Сценограф-Борис Стойнов
Художник на костюмите-Цветана Петкова-Стойнова
Хореография-Боряна Сечанова
Режисьор-Нина Найденова
Диригент-Найден Тодоров

Заповядайте в Русенската опера за да се насладите на невероятната творба!

Коментирай
0 rate up comment 0 rate down comment
радослав ( преди 10 години )
Оказа се,че Найден Тодоров дори не е бил приет в музикалната академия в София и си купил диплома в частния НБУ, както го разобличи неговия преподавател диригентът Веселин Байчев Найден Тодоров наистина е бездарие, което подскача и се хили на пулта като нянакво гламаво човече, но доста хора не разбират и мислят, че е голям диригент!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
читател ( преди 11 години )
Найден Тодоров управлявал повече от шест години Русенската опера без диплома Директори калинки, назначени без конкурси от ГЕРБ все още управляват българските театри, опери и оркестри. Наскоро една новина скандализира българската културна общественост. Директорът- диригент на Русенската опера, една от водещите у нас, Найден Тодоров нямал легитимна диплома за висше образование - бакалавър от Виена, но въпреки това се сдобил с такава /предполага се срещу добро заплащане/ за по-високата магистърска степен в Нов български университет. В биографията му, публикувана в електронната Уикипедия, можем да прочетем, че от 1993 година е бил студент на проф. Карл Йостерайхер и проф. Урош Лайович във Виенската академия, която бил завършил през 1996 година. През 2001 година пък бил станал магистър в НБУ, София. Но никъде в регистрите на това учебно заведение не фигурира въпросната бакалавърска диплома на Найден Тодоров. Сериозната музикална критика у нас, а и в чужбина не приема творческите качества на Тодоров като диригент, но за съжаление, определени кръгове у нас му оказват щедра финансова и морална подкрепа.Преди около две години в подобна конфузна ситуация се оказа директорът на операта в Стара Загора, иначе талантливият млад певец Веселин Стойков, съобщи агенция "Телеграф". Когато поел високия пост Стойков представил само магистърска диплома от НБУ, но в последствие се оказало, че и той няма завършена бакалавърска степен. Заради измамата Веселин Стойков беше уволнен начаса. Но солидно подкрепеният от някои фактори, в това число и от чиновници от културното министерство, Найден Тодоров не беше уволнен заради лъжата си! Дори наскоро получи награда. Продължи да съсипва музикален Русе с ниското качество на набързо направените постановки и концерти, както и да печели и богатее на гърба на нашите бедни музиканти с турнетата на Операта и оркестъра в чужбина. Всъщност, явлението съвсем не е изолирано. През последните три години в редица културни институти: театри, опери, оркестри - ГЕРБ назначи без конкурс голям брой свои некадърни протежета, както се случи и в Русенския театър, където беше натрапен активистът на тази партия бившия артист, а сега извяващ се като режисьор без диплома и необходимите качества за това, Орлин Дяков.Според законите в българското образование всеки, който придобие образователна степен в чужбина и получи документ за това, е длъжен веднага да го легализира. Това се извършва в Националния център за информация и документация към Министерството на образованието. Резултатът от тази проверка се архивира и съхранява завинаги в архива на ведомството и при нужда може да се провери. По данни на служителите от Центъра при тях изобщо не е постъпвала диплома за бакалавърска степен на диригента- директор Найден Тодоров от Виена, което на практика означава, че у нас той няма необходимия за длъжността ценз. Потърсен за коментар, шефът на Русенската опера призна, че действително не разполага с диплома от чужбина за бакалавър. По думите му - у нас подобен документ за диригент не се признава и тази специалност се учи само в квалификационната степен магистър. Тя обаче не е записана в държавно регулираните специалности, които задължително са по 5 години и за тях се дава директно магистърска степен. "Впоследствие кандидатствах в НБУ и учих 2 години за бакалавър и 1 за магистър", твърди още Найден Тодоров.На въпроса защо е учил толкова кратко, при положение че продължителността на бакалавърския курс е поне четири години, а на магистърския - две, Найден Тодоров отговори, че бил представил "легализирана и призната академична справка от Виена". Но за наличието на подобен редовен документ от просветното министерство обаче не потвърдиха.Интересното е, че Найден Тодоров вече се е кандидатирал отново за трети път! за директор на Русенската опера, въпреки че в условията за конкурса се изисква нормална, истинска диплома.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
читател ( преди 11 години )
От редакцията: Грешите. Трием само откровените реклами, спам, мръсотии, обиди.ТУК ИМА ЦЕНЗУРА И ТРИЯТ БЕЗОГЛЕДНО! ТАКОВА НЕЩО НЕ БЯХ СРЕЩАЛ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Найден Тодоров с фал ( преди 11 години )
Шефът на Русенската опера Найден Тодоров се оказа, че няма легитимна диплома за бакалавър от Виена, но въпреки това се сдобил с по-високата магистърска степен в Нов български университет. Във визитката му на сайта на операта е посочено, че от 1993 година е студент на проф. Карл Остерайхер и проф. Урош Лайович във Виенския университет, който завършва през 1996 година. През 2001 година пък става магистър в Нов български университет. Никъде в регистрите обаче не фигурира бакалавърската му диплома.Преди около 2 години в аналогична ситуация се оказа директорът на операта в Стара Загора Веселин Стойков, съобщава "Телеграф". При заемането на високия пост той представил магистърска диплома от НБУ, но в последствие се оказало, че няма завършена бакалавърска степен. Заради гафа Стойков светкавично беше уволнен.Според правилата в родното образование всеки, който придобие образователна степен в чужбина и получи документ за това, е длъжен да го легализира. Това става в Националния център за информация и документация към Министерството на образованието. Резултатът от проверката остава завинаги в архива на ведомството и при нужда може да се направи насрещна проверка. Според служителите на центъра при тях не е постъпвала диплома за бакалавър на Найден Тодоров от Виена, което на практика означава, че у нас той няма ценз. Потърсен за коментар, шефът на Русенката опера призна, че действително не разполага с диплома от чужбина за бакалавър. По думите му у нас подобен документ за диригент не се признава и тази специалност се учи само в квалификационна степен магистър. Тя обаче не е записана в държавно регулираните специалности, които задължително са по 5 години и за тях се дава директно магистърска степен.Впоследствие кандидатствах в НБУ и учих 2 години за бакалавър и 1 за магистър, допълни още музикантът.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
опероман ( преди 12 години )
A very disappoint ing issue, adding nothing of value to the...От редакцията:Ахааа, както и обещахме, няма повече да ги пускаме тия работи. :-) Благодарим за разбирането.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Katherine ( преди 12 години )
Тъжно ми е, че днес никой не оценява труда и желанието на другите. Тъжно ми е, че виждам само злостни коментари и никой не се опитва да види хубавото и да го каже.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Katherine ( преди 12 години )
Тъжно ми е, че днес никой не оценява труда и желанието на другите. Тъжно ми е, че виждам само злостни коментари и никой не се опитва да види хубавото и да го каже.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Василев ( преди 12 години )
От редакцията:Аман от вас. Може би е добре да изтрием тая статия. Няма да пускаме повече коментарите ви. Благодарим за разбирането.Много слаба и бутафорна постановка на Фауст в Русе. Грозни декори и костюми,неизработена музикално, претенциозна и куха режисура, груба Маргарита, неприятен глас на тенора, изхабеният глас на Юлиян Константинов, всичко това ни кара да мислим, че Русенската опера, както казва и сериозната критика и музиканти, е в тежка криза.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Русенец ( преди 12 години )
От редакцията:Ааа, търпението на редакцията свърши, това преля чашата. Повече клюки, сплетни, простотии по повод русенската опера няма да публикуваме.Само малък откъс от това, за да видите кое е преляло чашата.За поредното безобразие на диригента- директор Найден Тодоров в РусеВече четвърта година Оперно-филхармоничното дружество в Русе има за директор диригента Найден Тодоров. Яви се на конкурс човекът, представи От редакцията:Не знаем кой е добър и кой лош диригент. Но тонът и стилът на обсъждащите ги изобщо не мяза на тон на хора, които обичат операта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Емил ( преди 12 години )
От редакцията:Защо ли ни се струва, че тия коментари не са писани от хора, които просто са загрижени за изкуството?...В чийто възвишен диалог трудно се намесваше диригентът НАЙДЕН ТОДОРОВ. За него раздвижването на музикалния текст е май все още трудна за постигане цел, да не говорим за други неща. Въпреки това оркестърът следеше доста внимателно ?разговора? между солистите и по-чувствителната част от него се включи в създаването на общия музикален порядък.Фантастичната симфония на Берлиоз бе творбата на втората част от концерта. Дори и тази композиция с ефектността си, с естествената оркестрова виртуозност, с релефа на образите и, най-вече, пределно ясна с програмата си (тук има само да се живописва) се оказа концептуално трудна за НАЙДЕН ТОДОРОВ. СЛУШАХМЕ ЕДНО СЪВСЕМ ПЪРВОСИГНАЛНО ИЗПЪЛНЕНИЕ, ДОСТА ЧЕСТО ПРЕДНАЗНАЧЕНО ЗА ТЕЖКО ЧУВАЩИ ХОРА!Защото Найден Тодоров още не е наясно с фразиране, с динамики, с темпови колебания. И с балансиране на оркестъра според фактурата на произведението. Доста безгрижен човек, можеш и да се усмихнеш. Но изведнъж си даваш сметка, че тъкмо такава ?диригентска визия и естетика? в момента се шири из милата ни родина и възпитава публиката с подобен комиксов възглед за музиката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар