Ново проучване разкрива ясната връзка между здравето и щастието

84% от европейците, които  казват, че са щастливи, казват, че  са и здрави

30.03.2024г. / 19 26ч.
Мария Дуковска

Препоръчан материал от партньор на az-jenata.bg

Снимка: Herbalife.

Снимка: Herbalife.

Физическото здраве и психическото благополучие наистина са ключът към цялостното ни щастие, показва ново изследване на водещите експерти по здраве и уелнес на Herbalife.

Докладът „Здраве и щастие на Herbalife“ е базиран на проучване, проведено от IPSOS, което разглежда храненето, двигателните навици, съня и възприеманите нива на щастие в девет европейски държави. 84% от хората, които смятат себе си за щастливи, също така заявяват, че са и здрави.

Британците показват едни от най-високите нива на възприемане на добро здраве – 78%, и сходни нива на щастие – 70%. Германците, от друга страна, оценяват общото си здраве като „лошо“ (15%) и също така се класират по-ниско, когато става въпрос за щастие – те се намират в долната тройка по отношение на „емоционалното благополучие“.

Различия между поколенията

По-младите хора се възприемат като по-здрави, което намалява при по-възрастните поколения. Всъщност 79% от представителите на поколението Z (родените след средата на 90-те години) се смятат за „донякъде“ или „предимно здрави“, докато само 58% от бейби бумърите (родените прес 50-те и 60-те години) вярват в същото. Навиците за физическа активност също се променят с възрастта, като според констатациите членството във фитнес зала намалява значително с напредването на възрастта. 

Поглеждайки към това, което ни прави щастливи, изглежда също има промяна в гледните точки на поколенията. С напредването на възрастта „по-доброто здраве“ става все по-важно, като 44% от хората родени през 50-те и 60-те години посочват това като ключово за щастието, в сравнение със само 28% от представителите родени през 90-те години. От друга страна, „промяната на външния ми вид“ (например загубата на тегло) е все по-важна за по-младите демографски групи. Това би могло да означава, че аудиторията на поколението Z гледа на благосъстоянието от чисто естетическа гледна точка, като може би пропуска по-широките цялостни ползи, за които допринася по-здравословният живот, и обикновено се проявяват на по-късен етап от живота.

Herbalife 1.

Предефиниране на добавките

Използването на хранителни добавки подсказва промяна в подхода към благосъстоянието. Значителен дял от 66% от анкетираните заявяват, че използват хранителни добавки за общо здраве и благополучие, а 45% от възрастовата група 25-34 години подчертават значението им за бистрия ум и настроението, което предполага, че вече не разглеждаме хранителните добавки като област, от която се интересуват само фитнес фанатиците.

Изводите посочват възможната липса на осведоменост сред по-младите хора за „превенция и защита на здравето“ на всички етапи от живота. Бейби бумърите са по-склонни да използват хранителни добавки за предпазване от болести – 28%, в сравнение със само 8% от младежите на възраст от 18 до 24 години.  

Промяна на хранителните навици

Традиционните хранителни навици се променят. Само 29% от анкетираните смятат, че традиционните три хранения на ден са ключови за здравословно и балансирано хранене. Това предполага промяна към по-често хранене през деня, но в по-малки количества, включващо обилен прием на плодове и зеленчуци, хидратация и правилен баланс между протеини, въглехидрати и мазнини. Данните разкриха и пропуски в познанията за растителната храна, като само 19% от тях смятат, че тя може да допринесе за здравословното хранене.

Дилемата с междинните закуски

Забелязва се и необходимостта от по-здравословни междинни хранения. Само един на всеки десет (11%) от европейците заявява, че се придържа към здравословна и балансирана диета, а 10% – че рядко или никога не се съобразяват с това. Когато се търси причината, 45% отговарят, че причината е глад за сладко и прекомерна консумация на захар. Германия (56%) се отличава с най-висок глад за сладко в Европа, следвана от Румъния (48%), Франция (47%), Белгия (46%), Испания (45%), Обединеното кралство (42%), Турция (41%), Италия (38%) и Полша (38%).

Общността е важна

Една трета (32%) от европейците правят физически упражнения редовно (повече от три пъти седмично), но начинът, по който се упражняват, се променя. Докато по време на пандемията много от нас правеха упражнения сами, след COVID се наблюдава възраждане на „общността“, като „връзката“ и „общността“ се посочват като неразделна част от благосъстоянието. Данните потвърждават това, като 44% заявяват, че имат абонамент за фитнес зала, защото им харесва да са в група, тъй като това да има други хора около тях ги мотивира. Хората в Турция (55%) и Белгия (51%) са най-мотивирани от груповата обстановка, докато хората в Германия (38%), Обединеното кралство (41%) и Испания (40%) не се нуждаят толкова от груповата подкрепа.

Herbalife 2

Сънят има значение

Сънят е ключов компонент на благосъстоянието. В Обединеното кралство е отчетено най-доброто качество на съня – 54% от анкетираните твърдят, че то е „добро“ или „отлично“. Най-голям недостиг на сън заявяват хората от Германия (18%), Италия (18%) и Франция (17%), като най-голям е процентът на получаващите само пет или по-малко часа сън на нощ. Балансът между професионалния и личния живот също играе важна роля за усещането за отпочиналост, като Обединеното кралство е водещо в тази категория.

Водещият учен на Herbalife и директор по научните въпроси Андреа Бертоко коментира:

„Изследването ясно показва дълбоката връзка между физическото здраве и психическото благополучие, особено щастието; то подчертава важността на приоритизирането на здравето и как редовните упражнения, храненето, добавките, намаляването на стреса и сънят допринасят за качествен живот в дългосрочен план.

В Herbalife прилагаме холистичен подход към здравето и благосъстоянието още от основаването си преди повече от 40 години, чрез персонализирано хранене, фитнес планове и подкрепящите общности на нашите независими дистрибутори, където връзката и споделената мотивация постигат чудесни резултати“.

За доклада “Здраве и щастие на Herbalife“:

Докладът се основава на потребителско проучване, проведено през 2023 г. от IPSOS по поръчка на Herbalife; обхваща 1000 потребители във всяка от изследваните държави: Белгия, Франция, Германия, Италия, Полша, Румъния, Испания, Турция и Обединеното кралство; данните са разбити по възраст, за да се оценят разликите между поколенията.

За Herbalife
Herbalife (NYSE: HLF) е водеща компания и общност за здраве и уелнес, която от 1980 г. насам променя живота на хората с чудесни хранителни продукти и бизнес възможност за своите независими дистрибутори. Компанията предлага научно обосновани продукти на потребителите на повече от 90 пазара чрез предприемчиви дистрибутори, които предоставят индивидуални напътствия и подкрепяща общност, вдъхновяваща клиентите им да възприемат по-здравословен и активен начин на живот, за да живеят по най-добрия начин. За повече информация посетете https://herbalife.bg
Коментирай