На шопинг в Дубай

10.11.2010г. / 17 26ч.
Аз жената
На шопинг в Дубай

За 18 години Дубай успя да се превърне в едно от най-атрактивните емирства от държавата Обединени арабски емирства, като претърпя най-грандиозната метаморфоза, регистрирана някога в световната икономическа история. От почти безлюдни територии градът се превърна в изключително творение от архитектурна, модернистична и естетична гледна точка. Развитието му трудно може да се определи по друг начин освен като изумително.

За последното десетилетие Дубай се е превърнал в съвременен мегаполис, но в същото време грижливо съхранява древните традиции. Отличният климат, екзотичната природа, близостта до основни транспортни маршрути и нестихващият икономически растеж, способстват емирството да стане една от най-продаваните туристически дестинации в света.

Някои от архитектурните проекти в Дубай се конкурират с най-големите чудеса на света: най-високата кула в света, най-големият увеселителен парк, единственият подводен хотел, най-големите изкуствено построени острови в света, най-големият мол в света… Списъкът е безкраен.  

Не малко българи посещават Дубай и работят там. В града неспирно се провеждат събития с културен, икономически и туристически характер. Както напоследък е практиката и у нас, дубайските молове (които за този мегаполис са само 5-6!), са арена на различни събития, спомагащи за развитието на търговията и привличане на все повече потребители. Едно от последните значими събития е завършилият на 7 ноември „Фестивал Колбер – предмети на мечтите, икони на френския стил”, проведен в рамките на една седмица в най-големия мол в света: Дубай Мол.

Събитието, преминало под патронажа на Шейх Майид Бин Мохамед Бин Рашид Ал Мактум, президент на Комитета за култура и изкуство на Дубай, е първото мероприятие на френския Комитет Колбер в региона. Благодарение на Йоана Петрова – млада българка, живееща и работеща в Дубай от 9 години, в началото на ноември част от българските туристи успяха да се докоснат до неповторимата атмосфера на бляскавото събитие. 

Фестивалът Колбер предложи на посетителите на Дубай мол (над 5 милиона месечно!) истинска разходка по парижките улици. На четири самостоятелно обособени пространства под огромните куполи на мола и наименувани съответно: Мечта за елегантност, Мечта за изисканост, Мечта за емоция, Мечта за удоволствие, 30-те френски марки представиха изящни стоки примери за френски лукс и разбирането за “art de vivre” - част от неповторимата френска култура.

Прочетете още:

Коментирай